رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این وضعیت دامنگیر همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشوراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس شیخ الاسلامی در آیین معارفه رئیس جدید واحد تربت جام، افزود:7 هزارو500صندلی خالی در دانشگاه آزاد واحد تربت جام وجود دارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه ازاد واحد تربت جام تنها با 25 درصد ظرفیت فعال است و درحالی که ظرفیت پذیرش 10 هزار دانشجو را دارد اکنون فقط 2500 دانشجوی در حال تحصیل دارد.

شیخ الاسلامی گفت: اصلاح این وضعیت نیازمند برنامه ریزی بهتر است و امید است در آینده با همکاری مسئولان و افزایش رشته های تکمیلی در مقطع دکتری، شاهد پویایی این مرکز علمی باشیم.

وی دانشگاه آزاد تربت جام را نیازمند توسعه خواند و گفت: در سطح استانی آمادگی هر گونه کمک به این مرکز دانشگاهی برای توسعه را داریم و امید است این واحد دانشگاهی به یک مرکز گردشگری علمی تبدیل شود تا از سراسر ایران گردشگر جذب کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی افزود: یقینا با تاسیس مرکز علمی در منطقه مرزی دوغارون، می توان از ظرفیت های امنیت پایدار و درآمدزایی آن به خوبی استفاده کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1361 فعالیت خود را در کشور آغاز کرد و به فاصله کمتر از 2 سال از آن تاریخ، واحد تربت جام، به عنوان هجدهمین واحد دانشگاه آزاد اسلامی، درسال 1363 شروع به کار کرد.

شهرستان 300 هزار نفری تربت جام با مجموع پنج هزار دانشجو در 167 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.