اصفهان؛

برگزاری 30 کلاس آموزشی برای آمارگیران

فرماندار اصفهان از برگزاری دوره‌های آموزشی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ویژه مأموران سرشماری شهرستان اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فضل‌الله کفیل با اشاره به لزوم آشنایی افرادی که در سرشماری مشارکت می‌کنند گفت: کار سرشماری هزینه سنگینی را برای کشور و نظام ایجاد می‌کند و همه از رئیس مرکز آمار تا کوچک‌ترین عنصر پیکره یک مجموعه را برای انجام یک کار درست و دقیق که سرانجام آن برای کشور مفید و مورد استفاده باشد، تشکیل می‌دهند.

وی خطاب به مأموران داوطلب آمارگیری افزود: مهم‌ترین موضوعی که باید مدنظر داشت، این است که شما یک عنصر ساده نیستید، بلکه افرادی هستید که احساس مسؤولیت کرده و مشارکت خود را در این سرشماری اعلام کرده‌اید.

کفیل با اشاره به اینکه یکی از اصول موفقیت در هر کاری شناخت وظیفه و انجام درست آن است، بیان داشت: در هر کاری اول شناخت و سپس اهتمام به درست انجام دادن وظیفه اهمیت دارد که برای رسیدن به شناخت آموزش از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود و توسط اداره کل آموزش و پرورش اصفهان اجرایی می‌شود.

وی مطرح کرد: در شهرستان اصفهان در مجموع 30 کلاس در 6 روز برای آموزش آمارگیران در نظر گرفته شده و در آموزش‌های کارگاهی کیفیت کار بیان می‌شود و مأموران شناخت پیدا می‌کنند.

فرماندار اصفهان تأکید کرد: از همه کسانی که در این دوره آموزشی شرکت می‌کنند، تقاضا داریم که اهتمام و توجه جدی به آموزش داشته باشید.

مدیر سرشماری شهرستان اصفهان بیان داشت: اگر آمارگیران توجه، حساسیت و به نوعی حمیت سازمانی داشته باشند و با دریافت درست موضوعات آموزشی و به کار گرفتن در صحنه عمل، به انجام وظیفه درست که محور بعدی است، می‌رسند.

کفیل خاطر نشان کرد: این دوره نخستین مرتبه آمارگیری دو مرحله‌ای است، در این دوره یک کاری تجربه می‌شود که در کنار آن باید نهادینه شود.

وی به اهمیت این موضوع اشاره داشت و اذعان کرد: نهادینه و دائمی شدن هر موضوعی در جامعه نیاز به باور مردم دارد، برای رسیدن به این هدف اقداماتی جدی باید پیگیری شود و از همه ظرفیت‌های تبلیغی، گفتمانی و همچنین مأموران سرشماری به عنوان مبلغ این کار باید استفاده شود و همه جامعه را در هر جمعی به سمت ثبت نام اینترنتی ترغیب کنیم.

فرماندار اصفهان مطرح کرد: به عنوان یک کشور در حال توسعه و کشوری که علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت‌های کشور و برداشتن گام‌های بلند است، باید به این موضوعات توجه کنیم و با کم کردن هزینه‌ها و بالا بردن دقت، مشارکت مردم را بالا ببریم.

مدیر سرشماری شهرستان اصفهان اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های جدی کشور پیشرفته، مشارکت بالای مردم است.

کفیل افزود: یکی از موارد مشارکت مردم این است که وقتی حاکمیت اعلام آمارگیری می‌کند، مردم خودشان در این عرصه وارد شده و کار را انجام دهند، اما هنوز اهمیت آمارگیری در کشور ما تبیین نشده و شما می‌توانید نسبت به این موضوع نقش‌آفرین باشید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت شهرستان اصفهان نیمی از جمعیت کل استان است، 9 ستاد سرشماری در شهرستان اصفهان در نظر گرفته شده که هرکدام تقریباً کار یکی شهرستان کوچک را انجام می‌دهند.

فرماندار اصفهان بیان داشت: در کلان‌شهر اصفهان 7 ستاد و دو ستاد دیگر در بهارستان و شرق اصفهان است و تقریباً 2 یا 3 منطقه شهرداری در یک ستاد خلاصه شده و آن ستاد حوزه سرشماری آن منطقه را مدیریت می‌کند.

مدیر سرشماری شهرستان اصفهان با تشکر از حمایت و همکاری شهرداری اصفهان در این زمینه، اذعان کرد: در شهرستان اصفهان شرایط خوبی ایجاد شده و بعد از پایان دوره آموزشی آمادگی کامل برای انجام این فعالیت مهم، سنگین و تأثیرگذار در برنامه‌ریزی کشور را داریم.

کفیل در پایان گفت: امیدواریم جایگاه استان و شهرستان اصفهان در زمینه ثبت نام اینترنتی ارتقا پیدا کند و در زمان دقیق کردن اطلاعات جمع آوری شده در کوتاه زمان و به راحتی کار شما انجام شود و در پایان کار همه مجموعه مدیریتی و اجرایی آمارگیری از نتیجه کار رضایت داشته باشند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.