اصفهان؛

ثبت اطلاعات 74 هزار خانوار در استان اصفهان

تا روز دهم سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش اینترنتی، اطلاعات 74 هزار خانوار استان اصفهان به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قائم مقام ستاد سرشماری استان اصفهان گفت: نرخ مشارکت ایده آل در این روش حدود 30 درصد است و استان اصفهان با این میزان فاصله دارد و انتظار می رود که این موضوع در روزهای باقی مانده جبران شود.
محمدرضا لعلی ادامه داد: نرخ مشارکت در سرشماری اینترنتی در استان اصفهان 4.28 درصد است.
وی درباره سامانه ثبت اطلاعات گفت: شهروندان تنها با صرف 10 دقیقه می توانند اطلاعات خود را ثبت کنند، اطلاعات محرمانه است و هیچ مرجع قانونی و قضایی نمی تواند به این اطلاعات و آمار دسترسی پیدا کند.
لعلی گفت: سرشماری اینترنتی برای نخستین بار در کشور انجام می شود، همچنین سرشماری اینترنتی عشایر کشور در سال 93 طرحی موفقیت آمیز بود.
وی همچنین کاهش هزینه، جلوگیری از اتلاف وقت و ارائه نتایج نهایی در کمترین زمان را از مزایای سرشماری اینترنتی نام برد.
لعلی افزود: یکهزار و 435 آمارگیر در استان فعالیت می کنند و 2 هزار و 248 کارشناس از 25 مهر تا 25 آبان ماه کار عملیات میدانی سرشماری را انجام خواهند داد.
جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال 1390 افزون بر چهارمیلیون و 815 هزار نفر بوده است که یک میلیون و 750 نفر از این تعداد در شهر و 2 میلیون و 174 هزار نفر در شهرستان اصفهان سکنی داشته اند.
گفتنی است ارائه نتایج در دوره های قبل یک سال و نیم به طول می انجامید، اما چنانچه مردم در این دوره از روش اینترنتی استقبال کنند، می توان نتایج را در دی ماه امسال اعلام کرد.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.