کرمانشاه؛

ورود مردم به حوزه امنيت از قابليت های پليس امروز است

جانشين فرمانده انتظامی استان گفت:ورود مردم به حوزه امنيت از قابليت های پليس امروز است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  و به نقل از پايگاه خبري پليس،جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينکه نوع نگاه به امنيت و نوع ابزار به کار گرفته شده در جهت برقراري نظم و پيشگيري از جرايم نسبت به گذشته تفاوت هاي چشمگيري داشته است، افزود: آنچه که امروز اهميت ويژه اي دارد، مشارکت اجتماعي و ورود مردم به حوزه امنيت است.
 سرهنگ "عليرضا مرزباني" در مراسم چهارمين گردهمايي نگهبانان موسسات خدمات حفاظتي و مراقبتي اظهار داشت: امنيت از اساسي ترين نيازهاي انسان است که از بدو تولد تا پايان عمر با انسان همراه است.
وي با بيان اينکه نوع نگاه به امنيت و نوع ابزار به کار گرفته شده در جهت برقراري نظم و پيشگيري از جرايم نسبت به گذشته تفاوت هاي چشمگيري داشته است، افزود: آنچه که امروز اهميت ويژه اي دارد، مشارکت اجتماعي و ورود مردم به حوزه امنيت است.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: مشارکت و استفاده از ظرفيت مردمي در برقراري نظم و امنيت بسيار موثر است و امنيت پايدار را به ارمغان خواهد آورد.
سرهنگ مرزباني گفت: در برنامه هاي توسعه اي کشور مقوله امينت مطرح شده است چرا که هر کشوري بستر امنيتي مناسبي نداشته باشد، امکان توسعه در هيچ زمينه اي نخواهد داشت.
وي بيان داشت: با شکلگيري شرکت هاي خدمات حفاظتي و مراقبتي، حوزه پيشگيري از جرايم با موفقيت هاي بسياري همراه بوده است و وظيفه نيروي انتظامي کمک و حمايت از اين شرکت ها است.
جانشين فرمانده انتظامي استان افزود: کرمانشاه يکي از استان هايي است که در بحث نگهبانان محله، سابقه ديرينه اي داشته و امروز با همراهي و همکاري اين شرکت ها، شاهد وضعيت امنيتي قابل قبولي در سطح استان هستيم.
سرهنگ مرزباني ادامه داد: اين شرکت ها مي بايست حوزه اقدامات خود را گسترش داده و نقش مردم را در پيشگيري اجتماعي پررنگ تر کنند.
وي عنوان کرد: نهادينه کردن فرهنگ استفاده از دستگاه هاي حفاظتي در منازل از جمله اقداماتي است که بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد و اميدواريم در آينده به يک قانون تبديل شود.
اين مقام انتظامي خاطرنشان ساخت: برخي از شهروندان احساس امنيت را پايين مي دانند و فکر مي کنند آمارهاي پليس با واقعيت ها فاصله دارد، اما اين طور نيست و توفيقات ما در کشفيات و دستگيري مجرمان با همکاري همين مردم است.
سرهنگ مرزباني تأکيد کرد: از بين بردن عوامل وقوع جرم در شرح وظايف پليس نيروي انتظامي نيست، اما با تلاش بيشتر شرکت هاي حفاظتي و مراقبتي و ظرفيت سازي مناسب مي توان فرصت ارتکاب جرم مجرمان را سلب کرد.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: کرمانشاه ، امنیت ، قابلیت ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.