وزیر امور اسکاتلند در کابینه انگلیس اعلام کرد چشم اندازی برای حضور اسکاتلند در اتحادیه اروپا بعد از برکسیت متصور نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «دیوید ماندل» وزیر امور اسکاتلند در کابینه انگلیس در گفتگو با بی بی سی گفت: در جریان مذاکرات برکسیت، خواهان بهترین گزینه ممکن که در بردارنده بهترین منافع هم برای اسکاتلند و نیز بریتانیا باشد، هستیم .

ماندل گفت: من فکر می کنم که «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، به روشنی گفته است که خواهان تعامل با همه بخش های بریتانیا از جمله اسکاتلند همانطور که ما به سمت مذاکرات برکسیت پیش می رویم، هستیم.

این عضو کابینه دولت انگلیس در همین حال نسبت به هر گونه سوء استفاده از برکسیت از سوی اسکات های ملی گرا برای طرح مجدد استقلال اسکاتلند هشدار داد.

وی افزود: هیچ مبنای عقلانی و معتبری وجود ندارد که در صورت خروج کل بریتانیا از اتحادیه اروپا، اسکاتلند همچنان عضوی از این اتحادیه باقی بماند.

ماندل خاطرنشان کرد هیچ چشم اندازی از حضور اسکاتلند در بازار مشترک اروپا در حالی که ترزا می خواهان خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا است، متصور نیست.

وی بیان داشت هیچ مبنایی که حاکی از آن باشد که دولت اسکاتلند و پارلمان آن بتوانند هرگونه توسعه برکسیت را وتو کنند، نمی بیند.

ترزا می پیش از این در مورد امکان دادن حق وتو به اسکاتلند گفته بود که دولتش به نمایندگی از کل بریتانیا با طرف اروپایی به گفتگو خواهد نشست و بدین شکل حق وتو برای مردم اسکاتلند را رد کرد.

درهمه پرسی 23 ژوئن گذشته (سوم تیرماه) مردم انگلیس با مثبت 51.9 درصد آرا به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند.

از میان 4 کشور عضو بریتانیا، مردم اسکاتلند و ایرلند شمالی رای به ماندن و مردم ولز و انگلیس رای به خروج داده بودند که بعد از آن بارها اسکاتلند تهدید به برگزاری همه پرسی دوم جدایی از بریتانیا کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار