عاشورا متعلق به یك گروه و قشرخاص نیست

مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه گرافیك و نقاشی واقعه كربلا با عنوان «حضرت علی‌اصغر(ع)» روز دوشنبه 12 مهرماه از ساعت 16 در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار شد.

عاشورا متعلق به یك گروه و قشرخاص نیست
به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، پریسا شاد قزوینی رئیس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه گرافیك و نقاشی واقعه كربلا با عنوان «حضرت علی‌اصغر(ع)» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری، اظهار كرد: از مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری سپاسگزارم كه این امكان را فراهم كردند تا نمایشگاه عاشورایی در این ایام در حوزه هنری برپا شود.
 
وی ادامه داد: مضمون عاشورا متعلق به یك گروه و قشر خاص نیست. بلكه تمام آزادگان می‌توانند مخاطبان آثاری با این مضمون باشند. در این تابلو ها شیوه های مختلفی برای ارائه اثر به كار گرفته شده است و از اساتید برجسته هنر نقاشی و گرافیك، تا دانشجویان این هنر در نمایشگاه حضور دارند و در واقع خودمان را محدود نكرده ایم كه با گروه خاصی كار كنیم.
 
شاد قزوینی همچنین گفت: حدود 40 نفر شركت كرده اند و آثاری ارائه داده اند كه آثارشان به داوری گذاشته شد و در نهایت 38 اثر از 26 هنرمند برای حضور در نمایشگاه گرافیك و نقاشی واقعه كربلا با عنوان «حضرت علی‌اصغر(ع)» انتخاب شدند.
 
رئیس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران خاطرنشان كرد: از سال 1382 گروهی را تشكیل دادیم و به مضمون عاشورایی پرداختیم. امسال مضمون اصلی نمایشگاه ما حضرت علی اكبر و مظلومیت كودكان جهان است.
 
این نمایشگاه كه با همكاری مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری و انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران برنامه‌ریزی شده، تا 30 مهرماه پذیرای علاقه‌مندان است.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند در زمان یاد شده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه كنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.