کرمان؛

برگزاری سوگواره احلی من العسل در کرمان

سوگواره احلی من العسل (قاسم بن الحسن) با حضور بیش از ۵ هزار دانش آموز کرمانی در روز ششم محرم همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید رضا میر موسی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان ، نهادینه کردن فرهنگ ولایت مداری، تولی ، تبری و امر به معروف نهی از منکر، آشنایی نسل جوان با زندگینامه شهدا و حماسه آفرینی شهدای جوان کربلا و شهدای دانش آموز و ترویج روحیه استکبار ستیزی در بین نوجوانان و جوانان را از مهمترین اهداف برگزاری این سوگواری برشمرد.

وی با اشاره به اینکه بانگ لبیک یا حسین در ساعت 10 صبح روز ششم محرم درمدارس استان کرمان طنین انداز می شود ، گفت: در همین راستا سوگواره احلی من العسل نیز در همین روز در مدارس سراسر استان برگزار می شود.

میر موسی افزود: مراسم عزاداری دانش آموزان شهر کرمان همزمان از شبکه دو سیما و سیمای مرکز کرمان پخش می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از دوستی اهل بیت (ع) به عنوان پایه و اساس دین اسلام نام برد و گفت: محرم فرصتی مناسب برای جذب اشعه الهی اهل بیت (ع) است، که جذب آن انسان را در مسیر سعادت و کمال قرار می دهد.

وی از برپایی نماز جماعت در بیش از 3 هزار مدرسه استان با حضور هزار و 224 روحانی و هزار و 129 فرهنگی به عنوان امام جماعت خبر داد.

گفتنی است: سوگواره احلی من العسل(قاسم بن الحسن) با حضور بیش از ۵ هزار دانش آموز در روز ششم محرم مصادف با شنبه 17 مهر جاری در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار