مشهد؛

تشرف 170 طلبه غیر ایرانی به حرم مطهر رضوی

170 طلبه غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه تبریز به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

تشرف 170 طلبه غیرایرانی به حرم مطهر رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون جامعه المصطفی العالمیه تبریز گفت: این گروه 170 نفره از کشورهای روسیه، ترکیه، آذربایجان به بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شده اند  و از ویژه برنامه هایی که در رواق غدیر حرم مطهر رضوی  و به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای آن‌ها تدارک دیده شده بود، بهره‌مند شدند.
حجت الاسلام والمسلمین رضا نیک بخت افزود: قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، پخش مستند حرم شناسی، اهدای هدایای فرهنگی، برگزاری محافل سخنرانی، جلسات پرسش و پاسخ و آموزش، مسابقات فرهنگی، بیان احکام و برگزاری نماز جماعت از جمله برنامه‌های طراحی شده از سوی اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای این گروه از زائران بود.
 وی گفت: همچنین بازدید از موزه های قرآن، مرکزی، هدایای مقام معظم رهبری، استاد فرشچیان و مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی از دیگر برنامه های اجرایی برای طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی العالمیه تبریز بود.
معاون جامعه المصطفی العالمیه تبریز افزود: طلاب و مبلغین غیرایرانی می توانند با بهره گیری از برنامه های فرهنگی آستان قدس رضوی در عرصه ارائه راهکارهای احیای شعائر اسلامی موفق عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه زیارت و حضور در حرم مطهر رضوی یک هدیه الهی است که از سوی خدا به زائر عطا شده است، گفت: حضور در حرم مطهر امام هشتم(ع) تجدید پیمان با این امام رئوف است و دیدن صحن‌ و سرا و رواق‌هایی مملو از زائران، عاشقان و ارادتمندان به این امام مهربانی جان را صفا و جلا می‌دهد.
 انتهای پیام// م.م

برچسب ها: تشرف ، طلبه ، غیر ایرانی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار