ساری،

مجرمان جرایم اینترنتی و شبکه های اجتماعی در دام قانون

بیش از 500 مجرم جرایم اینترنتی و شبکه های اجتماعی شش ماه نخست امسال در مازندران دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ حسن محمد نژاد، رئيس پليس فتای استان مازندران درحاشیه برگزاری همایش پلیس ،فضای مجازی و تحولات رسانه ای در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: 43 درصد از جرايم در فضای مجازی را سرقت های اينترنتی و برداشت های غير مجاز از حساب های بانکی اشخاص تشکيل مي دهد.

وی افزود :در این مدت 26 درصد از جرايم اينترنتي مربوط به نشر اکاذيب و هتک حيثيت افراد در شبکه های اجتماعی ، 8 درصد از جرايم مربوط به هک سايت ها و سامانه ها ، هفت درصد مربوط به مزاحمت های اینترنتی و 6 درصد از اين جرايم مربوط به کلاهبرداری است.

رئيس پليس فتای استان مازندران با بیان اینکه 3 باند 11نفره برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی در سه ماه نخست امسال در مازندران متلاشی شد گفت: این متهمان غیر بومی بیش از 6میلیارد تومان تخلف کردند.

سرهنگ حسن محمد نژاد، ترويج ضد فرهنگ ها، از بين بردن حريم خصوصی افراد ، اتلاف وقت، فريب و کلاهبرداری از کاربران، انزوا و افسردگی و نشر اکاذيب را از جمله پيامدهای منفی شبکه های اجتماع اعلام کرد و گفت: استفاده از تلفن های هوشمند در صورت ناديده گرفتن هشدارها و نگهداری اطلاعات و عکس های خصوصی بستری را برای سوء استفاده های برخی افراد فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه هيچ لايه پنهانی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وجود ندارد افزود: برای جلوگيری از سوءاستفاده سودجويان به کاربران هشدارها داد بر روی هر لينکی که از طرف فردی ناآشنا ارسال می شود کليک نکنند چرا که با کليک لينک، بدافزار عکس و ديگر اطلاعات پروفايل قربانی را سرقت و اطلاعات خصوصی وی را دستمايه اخاذی و ديگر نيات سوء خود قرار می دهد.

رئيس پليس فتای مازندران گفت :از ذخيره کردن اطلاعات خصوصی نظير فيلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ پرهيز کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار