روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

افزایش47 درصدی جرایم اینترنتی نسبت به سال گذشته/نگرانی اروپا از تلگرام/همکاری مایکروسافت و بنز

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌ا‌ند که مهم‌ترین آنها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به سمع و نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

ابتکار :
روزنامه ابتکار از افزایش 47 درصدی جرایم اینترنتی نسبت به سال گذشته خبر داد و نوشت:
خبرهای کلاهبرداری های اینترنتی با روی کار آمدن شبکه های مجازی در کشور بیشتر شده است. 
 این روزنامه عنوان کرد که با وجود هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر آگاه‌سازی افراد در استفاده از ابزارهای فضای مجازی این سوال مطرح می شود که چرا مردم هنوز در دام کلاهبرداران اسیر می شوند؟ 
 بعد از گذر از شبکه های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک که به دلیل فیلتر شدن در کشور با استقبال سراسری همراه نبود، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مانند وایبر، لاین، تلگرام و ایستاگرام روی کار آمدند و جذابیت این شبکه ها کاربران زیادی را به خود جذب کرد.

بر اساس آمار ارائه شده توسط پلیس جرایم رایانه ای 5 ماه ابتدایی امسال نسبت به سال 94، افزایش 47 درصدی داشته است. قابل ذکر است؛ 81 درصد جرایم فضای مجازی در حوزه "مالی و کاهبرداری"رخ می دهد.
گفتنی است؛ خرید داروی آنلاین، ارسال پیام هایی با عنوان برنده شدن در ستاد هدفمندی یارانه ها، خرید بلیت های مسافری از فضای مجازی نیز از موارد نوظهور جرایم اینترنتی است و در مواردی ارسال فایل های ناشناس به ایمیل، حساب تلگرام و ... باعث کاهبرداری و خروج اطلاعات از حساب افراد شده است.




ابراراقتصادی:
ابرار اقتصادی از فعالیت 100 هزار کانال تلگرامی در ایران خبر داد و نوشت:
به گفته رئیس مرکز ملی فضای مجازی؛ 100 هزار کانال تلگرامی در ایران داریم که شبانه روز 1 میلیون و 200 هزار مطلب در آنها به اشراک گذاشته می شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه رویکرد مردم به شبکه های اجتماعی الزامی غیر قابل انکار است، گفت: سال گذشته 10 درصد از شبکه های اجتماعی مربوط به رسانه های خبری بوده است که با رشد بیش از 100 درصدی به 23 درصد رسیده است و نشان می دهد نخبگان رسانه های خبری توانسته اند به خوبی از این بستر استفاده کنند.
گفتنی است؛ طبق آمار به دست آمده 40 میلیون گوشی هوشمند در کشور ما وجود دارد و به همین تناسب این میزان کاربر فعال در شبکه های اجتماعی وجود دارد.



ایران:
روزنامه ایران از نگرانی اروپا از تلگرام خبر داد و نوشت:
سیاســــتمداران اروپایی و متخصصان حوزه فناوری در این قاره از استفاده روزافزون تروریسـت های داعش از تلگرام بـرای رمزگذاری ارتباطات خود و برنامه ریزی فعالیت های تروریســتی اظهــــار نگرانــــی کرده اند.
در این مطلب عنوان شده که فرانسه قصد دارد قابلیت رمزگذاری نرم افزارهای پیام رسان موبایلی را محدود کند تا از این راه بتواند بهتر با تروریست ها مبارزه کند.
همچنین وزیر کشــــور فرانسه تا بدان جا پیش رفت که از سرویس پیام رسان موبایلی تلگرام نام برد، آن را نرم افزار محبوب داعش قلمداد کرد.




فناوران:
روزنامه فناوران از همکاری مایکروسافت و بنز خبر داد و نوشت:
پروژه جدیدی به نام In Car Office با همکاری شرکت آلمانی مرسدس بنز و مایکروسافت در دست بررسی است و این امکان را برای کاربران فراهم می آورد که دفتر کارشان را به خودروی خود انتقال دهند.
در این پروژه با پشتیبانی از Microsoft Exchange و ادغام اطلاعات موجود در نرم افزار تقویم با سیستم عامل خودرو های مرسدس بنز امکان رسیدگی به فعالیت های کاری از داخل خودرو فراهم می شود.
این پروژه به طور مثال می تواند به شما یادآوری کند چه زمانی باید تماس کاری یا قرار ملاقات داشته باشید .
مایکروسافت قرار است این قابلیت را از نیمه اول سال 2017 در دسترس کاربران خود قرار دهد.



هفت صبح:
روزنامه هفت صبح از مشتریان آیفون جدید خبر داد و نوشت:
با توجه به نزدیک شدن به تاریخ رونمایی از گوشی جدید آیفون، آمار جالبی منتشر شده است که عنوان می کند 50 درصد کاربران فعلی آیفون گوشی های خود را به آیفون 7 ارتقا خواهند داد.
بر اساس تحقیقات انجام شده از بین 1014 نفر در آمریکا نیمی از افراد عنوان کرده اند که از آیفون 7 استفاده خواهند کرد و 19 درصد قصد تغییر برند گوشی خود به سامسونگ را دارند و 8 درصد دیگر از گوشی های جز اپل و سامسونگ استفاده می کنند.
شایان ذکر است از عواملی که باعث استفاده نکردن از آیفون می شود می توان به توان خرید ضعیف مشتریان و قیمت بالای گوشی های اپل و دیگر اینکه آیفون فعلی به اندازه کافی برای کاربران خوب بوده و قابلیت های مناسبی به آن ها عرضه کرده است که دیگر تمایلی برای خرید یک مدل جدید باقی نمی گذارد.







انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.