روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

حل نشدن آسیب‌ها با مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی/دستاوردهای همراه اول در فاز نخست شبکه ملی اطلاعات/اختصاص 70درصد درآمد تبلیغات توییتر به کاربران

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به سمع و نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

صنعت، معدن، تجارت:
روزنامه صنعت و معدن و تجارت با نقل‌قولی از وزیر ارتباطات و فناوری اطاعات از حل نشدن مشکلات با حذف شبکه‌های مجازی خبر داد و نوشت: 
 آسیب‌های احتمالی فضای مجازی را محدود یا مسدود کردن فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی حل نمی‌کند.
این روزنامه به دیدار وزیر ارتباطات با آیت‌الله مکارم شیرازی و اقدامات انجام‌شده در حوزه زیرساخت اشاره کرد و مخالفت با ادامه فعالیت تلگرام در ایران را سوءبرداشت رسانه‌ای عنوان کرد.
محمود واعظی در این دیدار عنوان کرد که  تلاش می‌کند که از بسترهای فراهم‌شده به‌وسیله ارتقای زیرساخت در جهت تولید محتوای بومی و ارائه خدمات با کیفیت به کاربران استفاده کند.



ایران:
ایران در صفحه فناوری خود از دستاورد همراه اول در فاز اول شبکه ملی اطلاعات خبر داد و نوشت:

با رونمایی رسمی از شــبکه ملی اطاعات، همراه اول دستاوردهای خود در این زمینه را تشریح کرد.

 در این روزنامه تشریح شد که اتصال به مراکز تبادل ترافیک (IXP) گسترش شبکه تحویل محتوا (CDN)، در کنار پیاده‌سازی استاندارد مدیریت امنیت ایزو 27001، در بســتری امــن، به روز و گســترده اینترنت همراه بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه کشور، از دستاوردهای همــراه اول در فــاز اول شــبکه ملــی اطاعــات اســت.
همچنین روزنامه ایران به این مطلب اشاره داشت که مهم‌ترین فعالیت‌های اپراتــور اول در فــاز نخســت شــبکه ملی اطاعــات در بخش شبکه‌های دسترســی، ایجاد پوشش شبکه نســل دو در 1242 شــهر و 43770 روســتا و 70 هزار کیلومتر جاده، ایجاد پوشش شبکه نسل سه در 539 شهر و 601 دهستان و نیز ایجاد پوشش شبکه نسل چهار در31 شهرمی باشد.



کسب و کار:

کسب و کار  از10 میلیون گوشی قاچاق در بازار خبر داد و نوشت:
بر اساس آمار منتشر شــده بیــش از یک میلیــون و 400 نوع گوشــی تلفن همراه از 3 هزار نوع گوشــی موجود در دنیا، در ایران خریدوفروش شود.
این مطلب بازار داغ خرید و فروش و سود کم تلفن همراه را عاملی برای قاچاق این کالا دانست و گفت 11 میلیون از این گوشی‌ها طبق اعلام ستادِ مبارزه با قاچاق کالا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود که این حجم قاچاق گردش مالی معادل 800 میلیون دلار در کشور ایجاد کرده است.
این روزنامه تشریح کرد که مصرف سالانه گوشی تلفن همراه در کشور 15 میلیون دستگاه است و همچنین پیشنهادات ساماندهی بازار تلفن همراه به دولت ارائه شده است.
این روزنامه در گفتگو با نایب رئیس اول اتاق اصناف عنوان کرد فرصتی به مدت 6 ماه به واردکنندگان برای اخذ نمایندگی رسمی داده شده است.
 در ادامه این مسئول بدقولی سازمان امور مالیاتی در ارائه برگه‌های تسویه حساب را سبب سردرگمی اصناف دانست.



فناوری:

روزنامه فناوری از 70 درصد درآمد تبلیغات توییتر به کاربران خبر داد و نوشت:
توییتر با انگیزه جذب کاربران یوتیوب قصد دارد با سیاستی جدید 70 درصد درآمد تبلیغات پیش از پخش ویدیوها را به تولید کنندگان محتوا که کاربران این شبکه هستند اختصاص دهد.
این روزنامه به تشریح این مسئله پرداخت که توییتر طی دو سال اخیر با کاهش رشد کاربرانش روبرو شده است و برای حل این مشکل دست به اقدامی زده و طی آن در کنار ویدیوهای کاربران خود تبلیغات پخش می‌کند و 70 درصد درآمد حاصل از پخش این تبلیغات را به کاربران خود اختصاص می‌دهد.
به گفته توییتر نیازی نیست محتوای ویدیویی تولید شده مختص توییتر باشد و کاربران می‌توانند ویدیوهای منتشر شده در سایر شبکه‌ها مانند یوتیوب را در این سرویس اشتراک بگذارند.
گفته شده در پیش یوتیوب چنین سیاستی را پیش گرفته بود و 45 درصد درآمد را به تولید کنندگان محتوایش پرداخت می‌کرد.








تجارت:
روزنامه تجارت از توقف گوشی‌های نوت 7 سامسونگ خبر داد و نوشت:
پس ازانتشار گزارشهایی مبنی بر آتش گرفتن چند تلفن همراه مدل نوت 7، شــركت سامســونگ اعلام کردکه فروش این مدل تلفن همراه را متوقف می‌کند.
در هفته های اخیر شــماری از مالکان این مدل گوشــی در آمریکا و کره جنوبی تصاویری از گوشــی خود را در شــبکه های اجتماعی منتشــر کرده بودندکه نشــان می داد گوشــی هنگام شــارژ شــدن یا پس از شارژ آتش گرفته است.
این روزنامه بر اساس گزارشی از  وال‌استریت ژورنال، عنوان کرد که شــرکت سامسونگ گوشیهای فروخته شده و موجود در بازار جمع آوری می‌کند.
همچنین این شرکت عنوان کرده که مشکل باتری، دليل آتش گرفتن موبایل‌های نوت 7 بوده است.




افکار:
افکار  از معرفی دو گوشی هوشمند پلاستیکی خبر داد و نوشت:
یک شرکت آسیایی به معرفی دو گوشی هوشمند در کنفرانس خبری نمایشگاه IFB اشاره کرد.
شرکت ایسر از Acer LiquidZ6 Plus, Acer LiquidZ6  را به عنوان دو گوشی هوشمند پلاستیکی معرفی و به بررسی ویژگی‌های سخت افزاری این دو پرداخت.

   حل نشدن آسیب‌ها با مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی/دستاوردهای همرا اول در فاز نخست شبکه ملی اطلاعات/اختصاص 70درصد درآمد تبلیغات توییتر به کاربران


ابرار اقتصادی:
ابرار اقتصادی در صفحه کامپیوتر و اینترنت خود از مذاکره یک شرکت فرانسوی برای‌خرید سهام‌ ارتباطات‌ سیار ایران خبر داد و نوشت:
شرکت فرانسوی اورنج در حال مذاکره با شرکت ارتباطات سیار ایران برای خرید بخشی از سهام این شرکت است.
سخنگوی اپراتور تلفن همراه این شرکت فرانسوی گفته که: این اپراتور در زمینه تعدادی از حوزه‌های احتمالی همکاری و موضوعات تجاری در حال مذاکره با شرکت ارتباطات سیار ایران است.
 همچنین این شرکت عنوان کرده مثل بسیاری از اپراتورهای بین‌المللی دیگر، در حال بررسی فرصت‌های موجود در بازار ایران به دنبال اجرای توافق هسته‌ای است.




گردآوری : زینب نیک صفت
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار