روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

کمین سارقان سایبری برای اطلاعات کاربران/استفاده بوئینگ از عینک گوگل/لومیا بلای جان مایکروسافت شد

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛   روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، ایران، تعادل، شرق،رویش ملت، و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌‌اند که از آن جمله می‌توان به سایه سنگین فناوری ، فرصت یا تهدید،انگیزه مالی دلیل ار تکاب جرائم اینترنتی ، آغاز بومی سازی فناوری شبکه های نرم افزار محور  اشاره کرد.


روزنامه تعادل 

 روزنامه تعادل در صفحه دانش وفن امروز خود از ورود ربات های هوشمند به زندگی روزمره انسان و رقابت غول های آی تی برای ارائه ربات های ارزنده هوشمند خبرداد و نوشت: کارایی بالا ربات هایی با هوش مصنوعی بالا که قادرند کارهای انسان را به راحتی انجام دهند باعث نگرانی کمپانی هایی از جمله: گوگل،مایکروسافت،اپل ، فیس بوک و چندین شرکت بزرگ و کوچک دیگر درحال توسعه در آی تی شود.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر رقابت سرسخت این غول های آی تی با یکدیگر برای ارائه ربات های هوشمند که کارایی بیشتری داشته باشند، پرداخته است.


روزنامه


روزنامه تعادل در ستون دیگر از خبرهای خود بی احتیاطی کاربران اینترنتی را دلیل عمده حمله هکرها و سارقان سایبری به اطلاعات آنها دانست و نوشت: تنها مهارت هکرها و سارقان سایبری این نیست که راه برای نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران هموار می کند بلکه بی احتیاطی کاربران اینترنتی از دلایل عمده سواستفاده سودجویان از اطلاعات شخصی آنها است.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر حمله هکرها به حساب های شخصی حتی غول های فناوری پرداخته است.

روزنامه


روزنامه رویش ملت

روزنامه رویش ملت در صفحه علمی و فناوری امروز خود از استفاده بوئینگ از عینک واقعیت افزوده گوگل خبرداد و نوشت: اعضای بخش پژوهش و تکنولوژی بوئینگ از عینک گوگل اورجینال برای ساخت مهارکننده ها برای سیم های هواپیما استفاده کرده است.

روزنامه


روزنامه کسب و کار 

روزنامه کسب و کار در صفحه "بازار فناوری اطلاعات" امروز خود از افزایش حجم جرائم اینترنتی در فضای مجازی با انگیزه مالی خبرداد و نوشت: با گسترش ابزارهای ارتباطی و به دنبال شکستن مرزهای جغرافیایی،ورود کاربران به فضای مجازی و امکان برقراری ارتباط با کمترین هزینه با سایر نقاط جهان،از طرفی فرصتی بی نظیر به شمار آمده و از طرفی دیگر تهدید هایی را برای امنیت اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی انسان به ارمغان می آورد.

روزنامه


این روزنامه در ستون دیگر خبرهای خود به موضوع مشابه به  تلاش های پلیس فتا برای مقابله با جرائم سایبری خبرداد و نوشت: با تصویب قانون برخورد با جرائم سایبری در دستگاه قضا در سال های اخیر این قانون به اجرا درآمده  و حتی دادسرای ویژه ای برای رسیدگی به این جرائم در فضای مجازی ایجاد شد. این دادسرا توانسته خدمات قابل توجهی در زمینه حفظ حقوق مردم انجام دهد. پلیس فتا نیز به عنوان بازوی اجرایی توانسته اقدامات قابل توجهی در برخورد با مجرمان سایبری انجام دهد.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر نحوه مقابله پلیس فتا با جرائم اینترنتی پرداخته است.

روزنامه


روزنامه کسب وکار در سرفصلی دگر به بررسی درصد انگیزه اصلی مجرمان اینترنتی برای ارتکاب جرم پرداخته است. کسب و کار نوشت:81 درصد مجرمان اینترنتی با انگیزه مالی ، 13 درصد با انگیزه غیراخلاقی به ارتکاب جرم می پردازند،در کشور ایران بیش از 40 درصد از جرائم سایبری جنبه بین المللی دارد.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر نقش دیپلماسی در افزایش جرائم سایبری پرداخته است.

روزنامه



روزنامه کسب و کار در ستون دیگر از خبرهای خود به بررسی ارزش مالی خدمات فناوری اینترنت اشیا پرداخته است. کسب وکار نوشت: خدمات فناوری اینترنت اشیا تا سال 2025 حدود 8 تریلیون دلار براورد شده است و تا سال 2025 حدود 50 میلیارد شی هوشمند در این الگو قرار گرفته و این فناوری را پشتیبانی می کنند.

در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر خدمات ارائه شده و کاربرد این فناوری در تمامی صنایع مهم از جمله تولید صنعتی ،صنعت پزشکی ،نفت وگاز،حمل و نقل و سایر صنایع پرداخته است.

روزنامه

روزنامه شرق

روزنامه شرق در صفحه آی تی امروز خود به بررسی میزان فروش گوشی های لومیای مایکروسافت پرداخته است. شرق نوشت: در سال مالی ۲۰۱۶ که از دهم تیر سال گذشته شروع شده و نهم تیر امسال خاتمه يافت، مایکروسافت درمجموع ١٣,٨ ‌میلیون دستگاه گوشی همراه با برند لومیا به فروش رسانده است. مایکروسافت در سه‌ماهه اول سال مالی جاری میلادی، ٥.٨ میلیون دستگاه گوشی لومیا فروخته و در سه‌ماهه دوم این میزان فروش به ٤.٥ ‌میلیون دستگاه کاهش داشته و در سه‌ماهه سوم سال مالی جاری میلادی به ٢.٣ ‌میلیون دستگاه گوشی رسیده است. با این حساب، با یک جمع و تفریق سرانگشتی می‌توان به‌راحتی مشخص کرد مایکروسافت با افت فروش روبرو شده است.

روزنامه


روزنامه شرق در ستون دیگر از خبرهای خود از توافق ایران و روسیه برای حضور موتور جست وجوی روسی یاندکس خبرداد و نوشت: طبق توافق و تفاهم نامه میان ایران و روسیه در حضور موتور جست وجوی یاندکس روسیه در ایران باهدف ایجاد فضای رقابتی در برابر موتورهای جست وجوی غربی ازجمله آمریکا با 6 هزار کارشناس و کارمند روسی اولین موتورجست وجو و چهارمین موتور جهان در ایران آغاز به کار خواهد کرد.


روزنامه


روزنامه ایران

روزنامه ایران درصفحه فناوری امروز خود از آغاز بومی سازی فناوری شبکه های نرم افزار محور خبرداد و نوشت: این طرح با حمایت مالی وزارت ارتباطات  تا 5 ماه دیگر نقشه راه و برنامه اجرایی بومی‌سازی فناوری شبکه‌های نرم‌افزارمحور آن تهیه می شود تا با تجهیز آزمایشگاه مرجع به عنوان اقدام اولیه شکل اجرایی به خود گرفته و انحصار را از شرکت‌های مطرح جهان مانند سیسکو، اچ پی و... خارج کند.

روزنامه




گردآوری: زهره کلهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار