روزنامه‌ها از فضای مجازی چه می‌گویند؟

رجیستری به تعویق افتاد/مخفی‌کاری نرم داعش/چالش‌های اجرایی اینترنت ارزان/آیفون گران و نایاب شد

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، خراسان، ایران، شرق، تعادل و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌‌اند که از آن جمله می‌توان به رجیستری به تعویق افتاد، مخفی‌کاری نرم داعش، چالش های اجرایی اینترنت ارزان و آیفون گران و نایاب شد اشاره کرد.

روزنامه تعادل

روزنامه تعادل در صفحه دانش وفن امروز خود با پیگیری از وزارت ارتباطات از به تعویق افتادن رجیستری در بازار تلفن همراه خبر داد و نوشت؛ طبق اخطار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای دایرکنندگان فروشگاه‌ها قرار بر این شد در مهلت 2 روزه اپل نمایندگی رسمی خود را در ایران دایر کند در غیر این صورت فروشگاه‌های عرضه کننده اپل پلمپ می شوند اما واردکنندگان مدعی‌اند که از وزارت صنعت و معدن مجوز واردات دارند. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری محصولات آیفون از بازار موبایل در ایران و شایعات و حاشیه‌های به وجود آمده پرداخته است.


روزنامه


روزنامه تعادل در ستون دیگر خبرهای امروز خود از وجود نرم‌افزارهای پنهان‌کننده کاربران تروریست داعشی برای ارتقای قابلیت‌های فنی خود به دنبال استفاده از نرم‌افزارهایی هستند که به واسطه آنها بتوانند فعالیت‌های آنلاین خود را پنهان نگه دارند. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر نرم‌افزارهایی پرداخته است که داعش استفاده می کند تا اطلاعات اینترنتی عملیات خود را پنهان نگهدارد. در آخر این روزنامه این نرم‌افزارها را معرفی کرده است.

روزنامه


روزنامه تعادل در موضوع دیگری از حبرهای امروز خود با توجه به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد از اعطای لوگوی هوشمند به سایت های اینترنتی خبر داد و نوشت؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان امروز با فرهنگ‌های مختلف و تعاملات اجتماعی در مرزهای جدیدی آمیخته شده است. امروزه جوامع انسانی در چهار راه برخوردهای فرهنگی و تکنولوژی قرار گرفته و سرعت انتقال اطلاعات و حذف مرزها، تقابل فرهنگی جدیدی را در جهان امروز ایجاد می‌کند. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر جهان ارتباطات و فناوری و اعطای لوگوی هوشمند به سایت‌های اینترنتی پرداخته است. 

روزنامه

روزنامه خراسان

روزنامه خراسان در صفحه دانش و فن امروز خود از حضور 53 درصدی ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و نوشت؛ آمار استفاده کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه‌ای حدود 5 تا 9 ساعت است که آمارهای غیررسمی از ضریب نفوذ 80 درصدی اینترنت در کشور حکایت دارد در حالی که استفاده از اینترنت در دنیا 46 درصد است. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر استفاده از اینترنت در رایانه، گوشی‌های هوشمند و میانگین جهانی پرداخته است.

روزنامه


روزنامه کسب وکار

روزنامه کسب وکار در صفحه بازار فناوری اطلاعات امروز خود به بررسی وضعیت جایگاه آیفون در بازار تلفن همراه در ایران پرداخته است. واردات تلفن همراه از طریق مبادی قانونی در سال 94 با کاهش وزن و قیمت همراه بود. با توجه به تعرفه های گمرک قاچاق گوشی‌های همراه با افزایش همراه بوده و واردات گوشی به دلیل قاچاق گوشی‌های همراه کاهش یافته است. در ادامه این روزنامه به بررسی دلایل کاهش گوشی‌های وارداتی و افزایش قاچاق این گوشی ها پرداخته است.


روزنامه

روزنامه ایران

روزنامه ایران در صفحه فناوری امروز خود از موانع عملیاتی کردن مصوبه سازمان رگولاتوری و چالش های اجرایی اینترنت ارزان خبر داد و نوشت؛ باتوجه به خبرهای منتشرشده مبنی بر ارزان شدن اینترنت از ابتدای مرداد ماه و کاهش 15 درصدی آن، مصوبه ای جدید برای قیمت سرویس اینترنت پرسرعت منتشر شده و جزئیات کاهش قیمت در این حوزه اعلام شد، حتی در شرایطی 30 درصدی نیز اعلام شده است، اما این کاهش قیمت به چه صورت و در چه شرایطی روی سرویس اینترنت پرسرعت کاربران نهایی اعمال می‌شود؟ چه تضمینی وجود دارد که این مصوبه نیز به سرنوشت مصوبات پیشین رگولاتوری در زمینه کاهش قیمت اینترنت مواجه نشود؟ در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر
قیمت‌های اینترنت در مصارف گوناگون اینترنتی پرداخته است.


روزنامه


روزنامه ایران در ستون دیگر خبرهای امروز خود از یادداشت‌‌برداری به شکل هوشمندانه خبر داد و نوشت؛ گوشی‌های هوشمند به صورت پیش‌فرض دارای برنامه برای یادداشت‌‌برداری هستند اما گاهی اوقات امکانات و گرافیک آنها برای برخی از کاربران جذاب نیست. اما می‌توان از اپلیکیشن‌های مخصوص به نام FiiNote  در این زمینه استفاده کرد با کمک این اپ به‌راحتی و با سرعت زیادی می‌توانید یادداشت‌برداری کنید. در ادامه این روزنامه به بررسی کارایی این اپ پرداخته است.


روزنامه


روزنامه شرق

روزنامه شرق در صفحه آی‌تی از گران و نایاب شدن آیفون در بازار تلفن همراه خبر داد و نوشت؛ با توجه به خبرهای منتشرشده از جمع‌آوری آیفون در بازار تلفن همراه  نگرانی‌هایی در میان صاحبان آیفون ایجاد کرده و در بازار نیز تأثیراتی برجای گذاشته است. به دنبال اظهارنظرهای اخیر، چند روزی است گوشی‌های آیفون در بازار نایاب شده و قیمت‌شان به‌شدت افزایش یافته است. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر دلایل گران و نایاب شدن آیفون در بازار تلفن همراه  پرداخته است.


روزنامه


روزنامه شرق در ستون دیگر خبرهای خود به معرفی گوشی‌های زیر 800 هزار تومان پرداخته است. خوشبختانه با پیشرفت فناوری شرکت‌های تولیدکننده، در بین گوشی‌های کمتر از ۸۰۰‌ هزار تومان، از حق انتخاب بهتری برای کیفیت صفحه‌نمایش برخوردارید. در ادامه این روزنامه لیستی از گوشی‌های پایین تر از 800 هزار تومان را ارائه داده است و به بررسی ویژگی های این گوشی ها پرداخته است.


روزنامه

روزنامه شرق در ستون دیگر از خبرهای خود از افشای ١٩‌ هزار ایمیل کمیته ملی حزب دموکرات خبر داد و نوشت؛ نهاد ویکی‌لیکس که چندی قبل اقدام به انتشار حدود ٣٠٠‌ هزار ایمیل حزب عدالت و توسعه ترکیه کرده بود، اکنون  بعد از مشخص‌شدن تقریبی وضعیت رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، به انتشار ایمیل کمیته ملی حزب دموکرات کرده است. در ادامه این روزنامه به بررسی بیشتر افشای ایمیل کمیته ملی حزب دموکرات پرداخته است.

روزنامه


گرداوری : زهره کلهر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
از همون اول هم قرار نبود اجرا بشه