اردبیل؛

احداث پالایشگاه نفت در شهرستان گرمی

فرماندار گرمی گفت: احداث پالایشگاه نفت در این شهرستان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی بزودی آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرعلی رحیمی زاد در نشست کار گروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی استان اردبیل افزود: این پالایشگاه توسط شرکت آرمان کیان پترو صنعت در اراضی روستای پرچین سفلی بخش موران در مساحت 30 هکتار احداث می شود.

وی افزود: مجری این طرح با خرید نفت خام از جمهوری آذربایجان و انتقال آن به گرمی مغان نسبت به پالایش و استحصال 32 نوع محصول از آن اقدام و تولیدات خود را به آن کشور و مراکز متقاضی داخل کشور عرضه خواهد کرد.

رحیمی زاد بیان کرد: مجری این طرح مقدمات اولیه همکاری های اقتصادی خود را با طرف های مقابلش در جمهوری آذربایجان انجام داده است و فرمانداری گرمی مغان نیز در این راستا ایجاد گمرک اختصاصی نفت را در این شهرستان پیگیری می کند.

فرماندار گرمی مغان گفت: پالایشگاه نفت گرمی مغان در فاز اول به طور مستقیم زمینه اشتغال 250 نفر و بعد از تکمیل، فرصت شغلی حدود پنج هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مقدمات اولیه طرح انجام شده و در صورت موافقت اصولی و رفع برخی موانع در ارتباط با محیط زیست و منابع طبیعی با 10 هزار میلیارد ریال اعتبار عملیاتی می شود.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار