کرمانشاه؛

عابران پیاده در صدر قربانیان حوادث رانندگی در کرمانشاه

رئیس پلیس راهور استان، علت بیش از 80 درصد تصادفات رانندگی در کرمانشاه را عوامل انسانی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ "محمد مرادی" در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک که پیش از ظهر امروز برگزار شد، عنوان کرد: بیش از 300 سازمان در مقوله ترافیک دخالت دارند که موضوع اهمیت مقوله ترافیک را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: تا پایان سال گذشته تعداد کشته های تصادفات رانندگی به 16 هزار نفر رسید که نسبت به یک دهه قبل، 13 هزار نفر کاهش داشته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: بر اساس کروکی کارشناسان تصادفات، آمار فوت شدگان در صحنه  42 درصد کاهش را نشان می داد اما آمار پزشکی قانونی از کاهش 9 درصدی فوتی ها حکایت دارد.

رئیس پلیس راهور استان، علت بیش از 80 درصد تصادفات رانندگی در کرمانشاه را عوامل انسانی اعلام کرد و افزود:  عابران پیاده و موتورسیکلت سوران در صدر قربانیان حوادث رانندگی درون شهری هستند.

سرهنگ مرادی یکی از مشکلات موجود در سطح شهر کرمانشاه را عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی عنوان کرد و گفت: استفاده از وسیله نقلیه عمومی نیازمند فرهنگ سازی و در گرو مشارکت مردم است.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست های ناجا اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی است و اجرای طرح همیاران پلیس از جمله طرح های موفق بود که با ورود قشر فرهنگی  به این مقوله، بازخوردی مثبت به همراه داشت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از کل جمعیت کشور   15میلیون نفر همیار پلیس هستند و درصدد تقویت حضور همیاران پلیس و ادامه سازماندهی آنها هستیم چراکه بسیاری از این دانش آموزان می توانند مانع تخلف رانندگی والدین خود و در نتیجه وقوع حوادث شوند.

سرهنگ مرادی در ادامه خواستار استفاده از سرویس های مدارس مورد تائید پلیس راهور و اداره آموزش و پرورش شد و افزود: باید ظرفیت سرنشینان خودرو رعایت شود در غیر این صورت با خاطیان به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی گفت: همشهریان می توانند تخلفات سرویس های مدارس را به شماره های 110 و 120 گزارش نمایند و فرزندانشان را از خطرات جدی مصون نگه دارند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.