آبادان؛

آغاز کشت پاییزه نخیلات و میانه‌کاری در آبادان

کشت پاییزه نخیلات و میانه کاری در اواخر مهرماه در آبادان آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان گفت: سطح کشت نخیلات و میانه‌کاری کشاورزان بر مبنای آماده‌سازی زمین توسط آن‌ها و اعتبارات جهاد کشاورزی خواهد بود.

ناجی شعیب زاده  با اشاره به سطح زیر کشت نخیلات در آبادان، افزود: سطح زیر کشت نخیلات در این شهرستان حدود 13 هزار هکتار است و به صورت میانگین در هر فصل کشت حدود 300 هکتار به سطوح نخیلات اضافه می‌شود اما این موضوع به تامین اعتبار و آمادگی زمین‌های کشاورزی نیز بستگی دارد.

وی گفت: امسال کشاورزان نخیلات خود را مانند سال‌های گذشته بیمه کرده‌اند اما متاسفانه تاکنون خسارات بیمه آن‌ها که مربوط به سال گذشته است پرداخت نشده است و کشاورزان از این موضوع گله دارند.

شعیب زاده افزود: حدود یک میلیون و 100 هزار اصله نخل در این شهرستان بیمه شده‌اند و این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است اما صندوق بیمه باید نسبت به پرداخت خسارات کشاورزان اقدام کنند.

وی گفت: به منظور این‌که کشاورزان آبادان در کشت پاییزه نخیلات خود دچار مشکل نشوند انتظار داریم تا سازمان آب و برق همکاری لازم را در تامین آب از نظر کمی و کیفی انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.