اهواز؛

کشت پاییزه اهواز و لزوم رهاسازی به موقع آب

رهاسازی به موقع آب برای جلوگیری از تاخیر در کشت پاییزه اهواز الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز با اشاره به آغاز کشت پاییزه از اواسط آبان‌ماه در این شهرستان گفت: ضروری است سازمان آب و برق در برخی مناطق از جمله کانال سلمان فارسی، زودتر نسبت به رهاسازی آب اقدام کند تا کشاورزان این مناطق دچار مشکل نشوند.

عبدالرضا نیسی، اظهار کرد: با توجه به این‌که کشاورزان برخی مناطق آماده کشت در تاریخ مقرر هستند، لازم است سازمان آب زودتر نسبت به رهاسازی آب اقدام کند تا شاهد کشت با تاخیر کشاورز نباشیم.

وی افزود: در کشت پاییزه، در اهواز 45 هزار هکتار زیرکشت گندم می‌رود؛ همچنین 1200 هکتار کلزا و 5 هزار هکتار جو نیز در اهواز کشت خواهد شد.

نیسی تصریح کرد: حدود 10 هزار هکتار گندم دیم نیز در منطقه غیزانیه اهواز کشت می‌شود و 3 هزار هکتار جو دیم نیز توسط کشاورزان اهوازی در پاییز کشت خواهد شد.

وی گفت: کشاورزان در حال آماده‌سازی زمین‌ها هستند و در این زمینه نیز تمام نهاده‌های مورد نیاز آن‌ها برای توزیع آماده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز عنوان کرد: بنا بر جلسات برگزار شده با سازمان آب، انتظار داریم این سازمان در بحث تخصیص آب مورد نیاز برای کشت پاییزه کشاورزان در شهرستان اقدام کند تا شاهد به وجود آمدن مشکلات برای کشاورزان اهواز نباشیم.

وی در خصوص پرداخت خسارات بیمه کشاورزان عنوان کرد: در این زمینه صندوق بیمه 50 درصد خسارات کشاورزان را پرداخت کرده اما باقی‌مانده آن هنوز پرداخت نشده است.

نیسی خاطرنشان کرد: خسارات در منطقه الهایی که توسط سیل اخیر به کشاورزان وارد آمده است، تاکنون پرداخت نشده و این مساله موجب بروز مشکلات فراوانی برای کشاورزان شده است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.