اردبیل؛

توزیع بیش از 55 تن بذر در بین کلزاکاران استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توزیع بیش از 55 تن بذر در بین کلزاکاران استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در خصوص افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در سال جاری گفت: تاکنون بیش از 55 تن بذر در بین کلزا کاران توزیع شده و 5 هزار و 650 هکتار از اراضی به زیر کشت این محصول رفته و عملیات کشت پاییزه این محصول در نقاط مختلف استان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: برای مکانیزه کردن عملیات کشت کلزا 70 دستگاه ردیف کار مخصوص کشت کلزا در بین متقاضیان توزیع شده و برای هر یک دستگاه اختصاصی دولت 75 میلیون ریال یارانه پرداخت کرده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، برای بالا بردن ضریب مکانیزاسیون و مکانیزه کردن عملیات کاشت، داشت و برداشت گندم، جو و کلزا از ابتدای سال جاری تاکنون137 دستگاه تراکتور، 173 دستگاه انواع ادوات دنباله بند کشاورزی و 16 دستگاه کمباین به متقاضیان واگذار شده است.

سروی افزود: تاکنون یک هزار و 33 نفر از متقاضیان برای خرید تراکتور، کمباین و انواع ادوات دنباله بند کشاورزی به بانک های عامل برای استفاده از تسهیلات خرید معرفی شده اند و این دستگاهها تا پایان سال واگذار می شود.

وی گفت: 70 دستگاه ردیف کار ویژه کشت کلزا نیز در استان در بین متقاضیان توزیع شده و امیدواریم در سال آینده شاهد تولید روزافزون دانه روغنی کلزا در استان باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.