اردبیل؛

اختصاص 20 هزار هکتار از اراضی پارس‌آباد به کشت دانه‌های روغنی

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد به کشت دانه‌های روغنی آفتابگردان، سویا، ذرت، پنبه و چغندرقند اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر صمدی در جلسه کارگروه امور اقتصادی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: شهرستان پارس‌آباد با داشتن آب و خاک مناسب و مرغوب یکی از مهمترین قطبهای کشاورزی کشور است که سالانه بخش مهمی از محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان پارس‌آباد از لحاظ کشاورزی و باغی و دامپروری بزرگترین شهرستان استان اردبیل است، گفت: مسئولان استانی با برنامه‌ریزی کارشناسی شده باید در راستای حمایت از کشاورزان در خرید محصولات و پرداخت به موقع بهاء آن اقدام کنند.

صمدی از زیر کشت رفتن بیش از 20 هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی و دولتی دانه‌های روغنی آفتابگردان، سویا، ذرت، پنبه و چغندرقند خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 193 هزار تن محصولات دانه‌های روغنی در شهرستان پارس‌آباد تولید شود.

فرماندار پارس آباد همچنین از افزایش 50 درصدی سطح زیرکشت این محصولات نسبت به سال گذشته خبر داد و از مدیران کل تعاون روستایی، غله و جهاد کشاورزی خواست در تعیین مباشر خرید و افزایش مراکز خرید و نیز پرداخت بهاء محصولات تولیدی برای کشاورزان برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.