مولاوردی:

بالا رفتن سن ازدواج پديده‌ای جهانی است +اینستاپست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دلایل بالارفتن سن ازدواج را در قالب پست اینستاگرامی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون در فضای مجازی گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش دلایلی را برای بالا رفتن سن ازدواج بیان و عنوان کرد بالا رفتن سن ازدواج  پديده‌اي جهاني است.

مولاوردی نوشت: "پايين آوردن سن ازدواج به اين راحتي نيست. بالا رفتن سن ازدواج هم مختص جامعه ما نيست و به‌نظر مي‌رسد پديده‌اي جهاني است. اين موضوع تحت‌ تأثير مجموعه‌اي از عوامل مانندتغييرساختار خانواده،تحولات جهاني،انقلاب الكترونيك و اطلاعات است. 

ما به وضعيتی رسيده‌ايم كه  جوانان يا  ازدواج نمي‌كنند، يا در سنين بالا ازدواج مي‌كنند يا تمايلي به فرزند‌آوري ندارند.
ما قانون تسهيل ازدواج جوانان داریم اين  قانون هم فقط مشوق‌هاي مالي را درنظر گرفته كه اين مشوق‌ها بخشي از مشكل ازدواج جوانان ماست. مثل بحث  وامازدواج و خريد  جهيزيه درحالي‌كه  اشتغال و  مسكن مهم‌ترين مسئله است.

با اين وضعيت وام‌هايي هم كه داده مي‌شود نبايد انتظار داشته باشيم مشكل ازدواج حل شود. ما بايد نيازهاي اوليه جوانان را مرتفع كنيم تا خودشان براي ازدواج و فرزندآوري تشويق و اقناع شوند.

از طرف ديگر طرح‌هايي در دستوركار است؛ مثل طرح جامع  جمعيت و تعالي خانواده كه سال‌هاست در كميسيون‌هاي  مجلس در رفت و برگشت است كه در آن اولويت‌هاي استخدامي از  مردان متاهل فرزند‌دار، مردان متاهل بدون فرزندو زنان شروع شده تا بهپسران و در نهايت
دختران مجرد رسيده است.

وقتي استخدام پسران مجرد و دختران در اولويت استخدام نيست، اين افراد چگونه مي‌خواهند ازدواج كنند و فرزنددار شوند؟ 
اين طرح خود نقض غرض است. اينها مواردي است كه بايد درنظر گرفته شود."



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
آقااجازه! الحمدلله در این قضیه همپای جهان پیش میرویم و معلوم شد که در این موضوع هم من نبودم، دستم بود، تقصیر آستینم بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
بالارفتن سن ازدواج به علت نداشتن شغل برای آقایون است - من پسری 29 ساله و شاگرد اول دانشگاه با مدرک فوق لیسانس مهندسی عمران و سابقه 2 سال تدریس در دانشگاه آزاد با زحمت و تلاش فراوان وارد سازمان نظام مهندسی ساختمان شدم به این امید که از درآمد خوب و کسب و کار مناسب و شغل ثابت و پایدار برخوردار شوم - وقتی سال 93 به عنوان مهندس مجری نظام مهندسی پروانه اشتغال به کار گرفتم طبق نوبت بندی در لیست مجریان قرار می گرفتم و خیالم راحت بود که حداقل سالی یک کار اجرای ساختمان با درآمد حدود 12 میلیون در سال دارم ولی متاسفانه حق الزحمه مهندسان مجری نصف شد و بسیاری از مهندسان مجری بیکار شدند و من هم جزو آنها بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
به علت بیکاری جوانان خصوصا پسرها و مردها که سرپرست خانوار خواهند شد
آخرین اخبار