پخت قیمه نذری چقدر هزینه لازم دارد؟

با شروع ماه محرم بازار پخت نذری در میان هیئت‌ها داغ می‌شود و افراد برای ادا کردن نذر خود در این روزهای اقدام به پخت غذا می‌کنند.

گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان - با شروع ماه محرم بازار پخت نذری در میان هیئت‌ها داغ می‌شود و افراد برای ادا کردن نذر خود در این روزهای اقدام به پخت غذا می‌کنند.

هزینه پخت نذری برای یک هیئت ۱۰۰ نفره بسته به نوع غذا متغیر است که این غذاها از قیمه و قرمه سبزی گرفته تا آبگوشت و … را شامل می‌شود.

حال برای درست کردن یک قیمه برای یک هیئت ۱۰۰ نفره باید تمام هزینه‌ها از دیگ و اجاق گرفته تا برنج، گوشت و لپه را محاسبه کرد.

این در حالی است که برای اجاره دو عدد دیگ، اجاق گاز، کپسول و آبکش، و… وسایل مورد نیاز دیگر باید ۳۳۰ هزار تومان هزینه کرد.

به علاوه برای پخت یک قیمه برای ۱۰۰ نفر باید حدود ۲٫۵ کیلو لپه استفاده کرد که هرکیلو لپه ۶ هزار و ۸۰۰ تومان است که در مجموع باید ۱۷ هزار تومان خرج کرد.

این در حالی است که برای ۱۰۰ نفر باید ۱۵ کیلو برنج استفاده کرد که هر کیلو برنج معادل ۱۳ هزار تومان و جمعا باید ۲۰۰ هزار تومان برای خرید برنج نذری هزینه کرد.

در این میان نمی‌توان وجود گوشت گوسفندی را در خورشت نذری نادیده گرفت که باید برای ۱۰۰ نفر ۷٫۵ کیلو گرم گوشت استفاده کرد که حدود ۳۰۰ هزار تومان می‌‎شود، در این میان باید برای خوش طعم کردن گوشت از ادویه‌های متفاوتی استفاده کرد که هزینه آن حدود ۲۰ هزار تومان می‌شود.

به علاوه در کنار نیازهای اساسی برای پخت یک قیمه نذری مواد دیگری چون سیب‌زمینی، پیاز و روغن را نمی‌توان نادیده گرفت که با یک حساب سر انگشتی هزینه دو حلب روغن، ۵ کیلو سیب زمینی و ۵ کیلو پیاز حدود ۷۰ هزار تومان است.

با این تفاسیر بعد از آماده شدن غذای نذری باید به سراغ قیمت ظروف یک‌بار مصرف رفت که هزینه ۱۰۰ عدد ظرف و قاشق یکبار مصرف ۱۴ هزار تومان می‌شود.

برای درست کردن غذای نذری برای هیأت ۱۰۰ نفره باید در مجموع حدود یک میلیون تومان هزینه کرد که با بالا رفتن تعداد نفرات هزینه آن نیز به نسبت افزایش خواهد یافت این اعداد و ارقام در حالی است که افراد خود مهارت آشپزی کردن را داشته باشند در غیر این صورت هزینه گرفتن آشپز نیز به سایر هزینه‌های تهیه یک غذای نذری اضافه می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار