شیراز؛

كشف بیش از 322 تن انواع مواد مخدر در كشور

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در شش ماهه اول امسال، 322 تن و 500 كیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح كشور كشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ وی در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان تشخیص مواد مخدر در شیراز، با اشاره به اینكه مواد مخدر صنعتی و غیر صنعتی برای جامعه تخریب ایجاد می كند، بیان كرد: البته اثرات مواد مخدر صنعتی به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی و غیر قابل جبران است و فرد را به سمت نابودی می كشاند.  
سردار محمد مسعود زاهدیان با اشاره به افتتاح ساختمان آزمایشگاه مواد مخدر، تصریح كرد: امروز كار پلیس دانش بنیان و بر اساس اقدامات علمی است و یكی از زمینه هایی كه در موضوع مبارزه با مواد مخدر مورد توجه است، این است كه كار را بر اساس دانش روز دنبال كنیم.  
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: به همین خاطر در سطح كشور آزمایشگاه های تشخیص مواد مخدر تأسیس شده و امروز نیز هجدهمین واحد آزمایشگاهی در استان فارس افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.  
زاهدیان ادامه داد: تأسیس این آزمایشگاه نسبت به مسیریابی مواد مخدر و همچنین تشخیص آلودگی ها و مسمومیت های مواد مخدر مكشوفه در آنها به ما كمك می كند و می توانیم موارد را به مراجع درمانی منعكس كرده تا بتوانند از این اطلاعات در راستای درمان معتادان استفاده كنند.  
وی در بخش دیگری از سخنان خود از كشف 322 تن و 500 كیلوگرم انواع مواد مخدر طی شش ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال، 12 درصد افزایش داشته است.  
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس نیز گفت: امروز و در ششمین روز از هفته گرامیداشت هفته ناجا شاهد افتتاح آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر كه به نام شهید " هادی روستا" نامگذاری شده است، هستیم.  
سردار احمد علی گودرزی تصریح كرد: این آزمایشگاه در 110 متر مربع مساحت و با اعتباری بالغ بر 370 میلیون تومان آماده شده است.  
وی گفت: با تأسیس این آزمایشگاه در رسیدگی به پرونده های مجرمان و سوداگران مرگ تسریع ایجاد می شود و فرآیند تشخیص نوع مواد مخدر با زمان بسیار كمتری انجام می شود.  
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس افزود: در شش ماهه اول امسال حدود 24 تن انواع مواد مخدر در استان كشف شده است كه این كشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش داشته است.  
انتهای پیام/ن
برچسب ها: کشف ، مواد ، مخدر ، کشور ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار