ساری،

تدوین آیین نامه جدید نظام صنفی کشاورزی

آیین نامه جدید نظام صنفی کشاورزی تدوین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین صفایی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در نخستین همایش نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در بابلسر گفت: در آیین نامه جدید داشتن پروانه صنفی کشاورزی در آینده نزدیک برای کشاورزان الزامی می شود.

وی با اشاره به پیشتاز بودن مازندران در حوزه نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: نظام صنفی کشاورزی مردم سالار و دموکراتیک است و کشاورزان نمایندگان خود را انتخاب می کنند و دولت آنان را به رسمیت می شناسد.

وی افزود: تلاش شده است که آیین نامه نظام صنفی کشاورزی،‌اصلاح و تقویت شود و نهاد نو پای نظام صنفی کشاورزی به جایگاه ویژه خود ارتقاء‌ یابد.

صفایی با بیان اینکه به منظور تبیین جایگاه و نقش و کارکرد نظام صنفی کشاورزی در سه سال گذشته جلسات تخصصی بسیاری برگزار ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر آیین نامه نظام صنفی کشاورزی در کمیسیون تخصصی هیات وزیران تصویب شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور آب و محیط زیست را از چالش‌های مهم بخش کشاورزی دانست که در برنامه ششم توسعه نیز پیش‌بینی‌هایی در این باره لحاظ شده است.

استاندار مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه سازمان نظام صنفی کشاورزی می تواند به‌ عنوان یکی از بازوهای مؤثر در حوزه کشاورزی برای افزایش تولید محصولات استراتژیک در چارچوب اقتصاد مقاومتی عمل کند از عضویت 40 هزار مازندرانی در نظام صنفی کشاورزی خبر داد.

ربیع فلاح گفت: بهره گیری از نیروهای کارآمد و مشاوران با تجربه در سازمان نظام صنفی برای افزایش شاخص‌های رفاه در روستاها و تبدیل آنها به کانون‌های تولید، از مهم‌ترین محورهای فعالیت سازمان نظام صنفی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار