اصفهان؛

تجمع بزرگ نوجوانان عاشورایی با احلی من العسل در کاشان

تجمع بزرگ بیش از 2 هزار نوجوان کاشانی در قالب همایش احلی من العسل همزمان با سراسر کشور در بقعه سلطان امیر احمد(ع) کاشان برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این همایش ساعت 8 و سی دقیقه صبح روز شنبه 17 مهرماه مصادف با ششم محرم الحرام در آستان مقدس حضرت سلطان امیر احمد (ع) واقع در خیابان علوی دارالمومنین کاشان برگزار می شود.
حجت الاسلام جعفر جنتی، افزود: این همایش عاشورایی با سخنرانی کارشناس مذهبی صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین حاج احسان بی آزار تهرانی  و مرثیه سرایی ابوالفضل علی بلندی مداح نوجوان کاشانی و نفر اول مسابقات مداحی کشور و وحید جساس اجرا می شود.
وی با تاکید بر شخصیت بلندمرتبه حضرت قاسم بن الحسن علیه‌السلام گفت: این شهید نوجوان کربلا ویادگار امام حسن علیه السلام درس بصیرت،  دینداری، فداکاری و ایثار را در بالاترین مراتب کمال و معرفت به نسل نوجوان می آموزد.
به گفته وی، کربلا قاموس ادب،  وفاداری، دینداری و بصیرت و آزادگی انسان واقعی در همه سنین از علی اصغر(ع)شیرخوار تا حبیب بن مظاهر محاسن سفید است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، در ادامه با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با 16 مهر نخستین جمعه از محرم در سراسر کشور گفت: این همایش حسینی در کاشان نیز علاوه بر مسجد صادقیه در امامزاده هادی (ع )فین نیز با حضور خیل مادران مومنه و ولایت مدار کاشانی و فرزندان شیرخوارشان برگزار می شود.
حجت‌الاسلام جنتی، در پایان اظهارداشت: برگزاری همایش های فرهنگی مذهبی با محوریت شعایر حسینی ومفاهیم ارزشی گام ارزنده ای در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.