کرمان؛

کاهش 29 درصدی وقوع شرارت در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کاهش 29 درصدی وقوع شرارت یکی از موفقیت های کرمان در حوزه نظم و امنیت به شمار می رود.

کاهش 29 درصدی وقوع شرارت در استان کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار رضا بنی اسدی فرمانده انتظامی استان کرمان امروز در نشستی با خبرنگارن به مناسبت هفته ناجا به تشریح عملکرد یک ساله ناجا در کرمان پرداخت و افزود : 40 درصد از مجموع سرقت های رخ داده در این استان در شمار سرقت های مهم قرار دارند که این میزان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش داشته است.

وی خاطر نشان کرد : 73 درصد سرقت های مهم استان کرمان طی یک سال اخیر کشف شده است.

وی تصریح کرد : شاهد افزایش 19 درصدی کشف سرقت های عادی استان کرمان طی سال جاری بوده ایم.

وی به افزایش 39 درصدی کشف سرقت های مسلحانه در کرمان طی یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: قتل های مسلحانه در کرمان 39 درصد افزایش کشف و وقوع قتل نیز در یک سال اخیر پنج درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با وجود بکارگیری همه توان نیروهای انتظامی بصورت مستمر شاهد تصادفاتی هستیم که موجب نگرانی است.

وی افزود: 195 مورد تصادف فوتی در حوزه درون شهری طی یک سال اخیر در کرمان وجود داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش نفر کاهش داشته است.

وی به افزایش 14 درصدی تصادفات جرحی در کرمان اشاره کرد و گفت: تعداد مجروحان تصادفات در این استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در مجموع تصادفات رخ داده در استان کرمان طی سال جاری 793 مورد فوتی وجود داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش داشته است.

سردار بنی اسدی افزود : طی سال جاری در تصادفات منجر به جرح استان کرمان افزایش 13 درصدی و در تعداد کشته ها کاهش یک درصدی را شاهد بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد : از مهر سال گذشته تا مهرماه سال جاری 79.2 درصد از تصادفات کرمان در درون شهرها و 20.8 درصد در جاده های این استان رخ داده است.

وی تصریح کرد : طی یک سال اخیر 22 درصد از متوفیان تصادفات در استان کرمان در تصادفات شهری و 78 درصد متوفیان در تصادفات برون شهری جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: در مجموع چهار درصد از مجموع تصادفات استان کرمان منجر به فوت افراد شده است

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 89 هزار و 490 کیلوگرم مواد مخدر طی سال اخیر در کرمان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن یک درصد افزایش داشته است.

سردار بنی اسدی فر افزود : در زمینه افیون مواد مخدر با وجود همه اقدامات مقابله ای انجام شده همچنان شاهد افزایش برخوردهای انتظامی هستیم که منجر به شهادت و مجروحیت ماموران انتظامی استان کرمان می شود.

وی خاطر نشان کرد : 74 هزار و 61 کیلوگرم تریاک طی سال اخیر در کرمان کشف شده که 2 درصد افزایش کشف نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 2 هزار و 441 کیلوگرم مرفین نیز طی سال اخیر در این استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 76 درصد افزایش داشته است.

وی به کشف 2 هزار و 511 کیلوگرم هروئین و افزایش 54 درصدی کشف این ماده مخدر نیز اشاره کرد و افزود: حشیش کشف شده در کرمان طی یکسال اخیر 10 هزار و 106 کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 19 درصدی را داشته است.
 
وی خاطر نشان کرد : طی یک سال اخیر 9 شرور نیز از استان کرمان حذف شده اند.

وی به وقوع جرائم فضای مجازی در یک سال اخیر در کرمان نیز اشاره کرد و گفت : در این مدت 982 وقوع جرم را در این استان داشته ایم که در این زمینه شاهد کشف 103 درصدی بوده ایم.

سردار بنی اسدی فر اولویت تخلفات و جرایم حوزه مجازی را برداشت غیرمجاز اینترنتی با سهم 31 درصد، کلاهبرداری اینترنتی با سهم 14 درصد، مزاحمت اینترنتی با سهم 11 درصد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب را با سهم 8 درصد اعلام کرد.

وی یادآور شد: متهمان جرایم فضای مجازی از نظر سنی 10 درصد زیر 17 سال، 33 درصد بین 18 تا 25 سال و 57 درصد نیز 26 سال به بالا هستند.

وی گفت : در تحقیقات و بررسی های تخصصی انجام شده انگیزه متهمان به ترتیب مربوط به کسب منافع مالی، مسائل ضداخلاقی و انتقام جویی و تسویه حساب های شخصی بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در حوزه علمی و پژوهشی اجرای 32 مورد طرح های تحقیقاتی غیرصنعتی و کسر خدمت و چاپ و انتشار 19 جلد کتاب انجام شده است.

وی ادامه داد: در این حوزه همچنین 21 جلد کتاب تالیف شده و در کنار آن چاپ و انتشار 3 فصلنامه علمی و 25 مورد گردهمایی علمی انجام شده است.

سردار بنی اسدی فر اظهار کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز 2 هزار و 150 جلسه کارشناسی و آموزش در مدارس، مساجد، ادارات و اصناف با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

وی ادامه داد: 3 هزار و 822 نفر نیز خدمات مشاوره فردی را در مراکز مشاوره پلیس دریافت کرده اند و 23 مورد نیز تهیه مقاله و تحلیل علمی از جرایم و موضوعات استان کرمان انجام شده است.

وی گفت: همچنین در یکسال اخیر 210 هزار بروشور و کتابچه آموزشی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان کرمان چاپ و توزیع شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: 10 هزار و 780 مورد ویزیت رایگان در راستای اجرای طرح های مردم یاری در شهرستان های جنوبی استان کرمان انجام و بیش از 350 میلیون ریال دارو توزیع شده است.

وی به اجرای طرح های مردم یاری نیروی انتظامی در شهرستان های ریگان، منوجان، نرماشیر، قلعه گنج ، فهرج و فاریاب اشاره کرد و گفت: در این راستا نوشت افزار به ارزش 50 میلیون ریال نیز در این استان توزیع شده است.

وی گفت: بسته های غذایی به ارزش 50 میلیون ریال نیز در راستای اجرای این طرح های مردم یاری به افراد نیازمند اهدا شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار