کرمان؛

صادق زاده: 6و 8 دهم درصد جمعیت کرمان سالمند هستند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: 6و 8 دهم درصد جمعیت کرمان سالمند هستند.

6و 8 دهم درصد جمعیت کرمان سالمند هستند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق‌زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه 6 و 8 دهم درصد جمعیت استان کرمان را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: اگر هشت درصد جامعه ای سالمند باشد آن جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود.

وی افزود: براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت اگر هشت درصد سالمند در جامعه‌ای وجود داشته باشد آن جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود.

عباس زاده  با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۰ حدود   7 و 9 دهم درصد جمعیت کشور و 6 و 8 درصد جمعیت استان کرمان را سالمندان تشکیل می‌دهند، خاطر نشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۲۵شمسی شاهد رشد 5و 22 درصدی سالمندان در کشور هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه رشد جمعیت 7و یک دهم  درصد است گفت: پیش‌بینی ما در سرشماری سال جاری این است که آمار جمعیت سالمند کشور به 7و 3 ذهم درصد رسیده باشد و این می‌تواند یک هشدار جدی باشد و اگر در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام نگیرد مشکلات جدی ایجاد می‌کند.

صادق‌زاده با تأکید براینکه قضیه سالمندی چیزی نیست که بتوان جلوی آن را گرفت اما با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم سالمندی پرمخاطره‌ای نداشته باشیم، افزود: باید تمامی اقشار مختلف جامعه به این مسئله توجه داشته باشند زیرا اگر به مسئله سالمندی توجه نشود جامعه دچار هزینه‌ های جبران ناپذیری می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمان ، بهزیستی ، سالمند ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار