روسیه: آمریکا در مورد جبهه النصره اشتباه می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که واشینگتن در مورد گروه تروریستی النصره اشتباه می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه روز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه - یک گفت: آمریکا که فکر می کند جبهه النصره را می توان هدایت کرد اشتباه می کند و نباید با گروه های تروریستی بازی کرد.

زاخارووا با طرح این سوال که جبهه النصره چیست؟ به ماهیت تروریستی این گروه اشاره کرد و گفت، آمریکا می خواهد از آن استفاده کند.

وی رویکرد آمریکا در قبال گروه النصره را به همکاری این کشور با تروریست های خارجی در افغانستان در دهه 1980 میلادی که بعدها هسته مرکزی سازمان القاعده را تشکیل دادند تشبیه کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: آنها یک چیز را نمی دانند و معتقدند که این مار (گروه جبهه النصره) را می توان برای اهداف خود هدایت کرد.

وی خاطرنشان کرد، مقامهای آمریکایی نمی توانند این واقعیت را درک کنند که مار زمانی بی خطر است که زهر نداشته باشد.

زاخارووا گفت: مار دارای نیش سمی، همیشه ممکن است انسان را نیش بزند. این وضعیت در مورد القاعده صدق می کرد. متاسفانه اطمینان دارم که الان هم این وضعیت تکرار می شود. نباید با افرادی که 100 درصد از تروریسم پیروی می کنند بازی و همسازی کرد.

خانم زاخارووا به استفاده جبهه النصره از آتش بس توافق شده میان روسیه و آمریکا اشاره و اظهار کرد: آنها از این وضعیت برای تجدیدقوا و سازماندهی مجدد در حومه دمشق استفاده کردند.

وی گفت که بر اساس این توافق، می بایست برای انتقال امن کمک های انسانی به حلب، طرف های متخاصم نیروها و تسلیحات خود را از منطقه پیرامون جاده کاستلو عقب می کشیدند. نیروهای ارتش سوریه نیروهای خود را عقب کشید اما تروریست ها از عقب نشینی خودداری کردند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه گفت: در توافقنامه روسیه و آمریکا که واشنگتن به مدت طولانی از انتشار آن خودداری می کرد و سپس از طریق رسانه های خود آن را منتشر کرد، موارد مربوط به آتش بس و تسهیل در انتقال کمک های انسانی به حلب و موارد مهم دیگر قید شده بود.

وی تروریست های ضدسوری و آمریکا را متهم کرد که هیچ اقدامی برای اجرای توافق با روسیه نکردند.

زاخارووا گفت: گروه تروریستی جبهه النصره از این وضعیت استفاده کرده و به تجدید قوا و گروه بندی خود و نیز تحکیم مواضع پرداخت و حامیان خارجی آن نیز در شرایطی که آتش بس در حلب اجرا می شد، به ارسال تسلیحات برای این گروه تروریستی پرداختند.

مقام های روس بارها از آمریکا بخاطر خودداری از مبارزه با گروه تروریستی جبهه النصره و حمایت از برخی از گروه های تروریستی به بهانه «معارضان میانه رو» انتقاد کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار