کرمانشاه ؛

شش هزار هکتار اراضی کرمانشاه زیر کشت نخود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی ‎ جاری شش هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیر کشت نخود پاییزه برود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نوربخش حاتمی افزود: سال زراعی گذشته 650 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت نخود پاییزه اختصاص یافت که از این سطح مقدار 920 تن نخود برداشت شد.

حاتمی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های ما حفظ و افزایش سطح زیر کشت حبوبات است، خاطر نشان ساخت: کشت حبوبات در تناوب زراعی به ویژه پس از کشت گندم به منظور حفظ منابع خاک، کاهش بیماریها و علفهای هرز و... لازم است.

وی تأكید كرد: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی جهت اجرای روش‌هایی که هزینه کشت سنتی نخود را کاهش داده و درآمد حاصل از این محصول را بالا ببرد، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه به صورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه‌های بذرکار صورت خواهد گرفت که این اقدام موجب کاهش هزینه‌های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد.

گفتنی است: بیش از یک سوم تولیدات کشاورزی استان مربوط به شهرستان كرمانشاه است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار