کرمانشاه،

پیش بینی تولید18هزارتن کلزا در استان کرمانشاه

به گفته سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تاکنون 4500 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛شهریار قاسمی افزود: این میزان کلزا تنها در مناطق معتدل و سرد استان کشت شده و با زیر کشت رفتن اراضی مناطق گرمسیر این میزان افزایش خواهد یافت.کشت کلزا در مناطق گرمسیر استان از 10 تا 15 روز دیگر آغاز خواهد شد.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری در مجموع شش هزار هکتار کلزا در مزارع استان کرمانشاه کشت شود، گفت: پیش‌بینی می‌شد این رقم به بیشتر از اینها و به حدود هشت هکتار برسد که با توجه به شرایط چند روز اخیر و سرد شدن نسبی دمای هوا و عدم پرداختن به کشت کلزا این هدف‌گذاری میسر نخواهد شد.

قاسمی پیش‌بینیکرد: در پایان سال زراعی جاری میزان تولید کلزا در استان کرمانشاه به 18 هزار تن برسد.

قاسمی سپس تناوب زراعی کلزا با دیگر کشت‌ها را در افزایش عملکرد محصول در سال بعد اثرگذار ارزیابی کرد و گفت: مطالعات مختلف نشان داده اگر مزرعه‌ای در تناوب کشت گندم و کلزا باشد، میزان عملکرد گندم تولیدی در آن مزرعه در سال بعد افزایش چشمگیری خواهد داشت که این مسئله ضرورت پرداختن به کشت کلزا را بیشتر می‌کند.

قاسمی نیاز آبی کشت کلزا را پایین دانست و نقش آن را در در زمينه كنترل علف‌هاي هرز و بيماريها موثر ارزیابی کرد.

قاسمی در ادامه با بیان اینکه در سال زراعی گذشته در مجموع 2300 تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شد، گفت: سال قبل از آن نیز میزان تولید کلزا در استان در همین حدود بود.

به گفته قاسمی سطح برداشت مزارع کلزا در استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته حدود هزار هکتار و متوسط عملکرد کلزا در استان نیز دو تن و 400 کیلوگرم در هر هکتار بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار