ارومیه؛

لزوم نظارت جدی تر بر کیفی سازی پروژه های عمرانی

معاون امور عمرانی استاندارآذربایجان غربی بر نظارت جدی تردر کیفی سازی پروژه های عمرانی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیهتقی کهوریان در سومین جلسه شورای فنی استان که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی و نظارتی برگزار شد گفت:عدم توجه به کیفیت اجرای طرح ها و رعایت نکردن مقررات ملّی ساخت درپروژه ها علاوه برکاهش مقاومت پروژه ها، با کاهش عمر مفید و تخریب زودهنگام پروژه موجب هدر رفتن اعتبارات ملّی و افزایش هزینه های نگهداری پروژه ها می شود که باید نظارت برنحوه ساخت و کیفی سازی بطور جدی از سوی دستگاههای اجرایی و نظارتی پیگیری و اقدام شود.
وی افزود:در اجرای پروژه ها و عملیات روبنایی در طرح ها از دستگاههای اجرایی و پیمانکاران مکلف به استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد هستند ودراین زمینه نیز مصالح تولیدی دراستان ازجمله سنگ های تزئینی کیفیت بالای دارند و سایربسیاری از واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی نشان استاندارد را کسب کرده اند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در بررسی وضعیت پروژه جاده ی ارتباطی خوی به رازی نیز گفت: راه ارتباطی موجود به لحاظ شرایط توپوگرافی و مشکلات ناشی از فرسایش ها از کیفیت لازم برخوردار نبوده و با توجه به افزایش تردد مسافران ازمسیر مرزرازی اقدامات ضروری برای تسهیل عبور و مرور و کاهش حوادث رانندگی اقداماتی ازسوی اداره کل راه وشهرسازی دردست اجرا است .
تقی کهوریان ادامه داد:مطالعات اولیه احداث جاده ارتباطی خوی به مرز رازی انجام شده و با موافقت معاون رییس جمهورو رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تصویب آن در کمیسیون ماده 215 و مشارکت بخش خصوصی برای آغاز عملیات احداث این پروژه از مسیر جدید و مطمئن بصورت 4 بانده در قالب آزاد راه اظهرا امیدواری کرد.
در ادامه این جلسه در خصوص گزارش نظارتی و ایردات مطرح شده برای پروژه راه ارتباطی خوی – رازی و تقاطع های غیرهمسطح احداثی در این جاده مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی نتایج آزمایشات فنی از پروژه را به دبیرخانه شورای فنی ارائه و با بررسی کمیته نظارت در ادامه تصمیمات مقتضی برای رسیدگی فنی به نحوه اجرای انجام شده اتخاذ گردد.
همچنین به منظور اجرای طرح های ایمن سازی و حذف نقاط حادثه خیردر جاده خوی به رازی با تصویب در شورای برنامه ریزی از محل اعتبارات استانی اعتبار لازم اختصاص یابد.
در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اهمیت بکارگیری از لوازم بازی استاندارد در مهدهای کودک استان نیز مقرر شد با ابلاغ ضوابط وآیین نامه های استاندارد سازی وسایل بازی، کمیته نظارت شورای فنی نیزبر روند اجرای آن نظارت کند.
گزارش نظارتی پروژه اردوگاه حرفه آموزی زارعان خوی،دانشکده فنی و مهندسی خوی، تصفیه خانه فاضلاب خوی و ورزشگاه 5 هزار نفری و تقاطع غیرهمسطح جهاد شهر خوی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
همچنین در خصوص پروژه کتابخانه نقده نیز دستگاه اجرایی مقررشد در اسرع وقت به استناد نظریه مشاور پروژه اعلام نظر قطعی در خصوص تایید و یا رد سازه فنی پروژه بنماید.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: پروژه ، عمرانی ، نظارت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.