نیویورک‌تایمز: برکسیت پایان خوشی برای انگلیس ندارد

پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به دشواری شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پرداخت.

نیویورک‌تایمز: برکسیت پایان خوشی برای انگلیس ندارد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک‌تایمز، جمعه برای کسانی که فکر می‌کردند انگلیس بدون تحمل عواقب اقتصادی برکسیت از اتحادیه اروپا خارج می‌شود، روز خوبی نبود. کاهش 6 درصدی ارزش پوند در برابر دلار در معاملات آسیا در عرض 2 دقیقه نشان داد قطع روابط انگلیس با اتحادیه اروپا ساده نیست و پایان خوشی ندارد.

کاهش ناگهانی ارزش پوند کسانی که ارز مبادله می‌کردند را بهت زده کرد، بطوریکه در ابتدا احتمال می‌دادند اطلاعات به اشتباه وارد سیستم شده باشد. از 23 ژوئن (روزی که انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رأی داد) ارز انگلیس 17 درصد کاهش ارزش داشته است.

در ادامه این گزارش آمده است: واقعیت این است که تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا روابط اقتصادی این کشور با جهان را در شرایط نامطمئن و خطرناک قرار داده  است. به گفته کارشناسان، اعتقاد بر این است که انگلیس در آینده فقیرتر خواهد بود و این موضوع باعث شده واحد پول این کشور از جذابیت کمتری برخوردار شود.

نیویورک تایمز نوشت: به نظر می‌رسد سخنرانی –فرانسوا اولاند- رئیس‌جمهور فرانسه  در روز پنج‌شنبه دلیل اصلی کاهش ارزش پوند باشد. وی برای ممانعت از تحریک دیگر اعضا برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد انگلیس باید شرایط سخت برکسیت را بپذیرد.

اولاند در این خصوص گفت: « انگلیس با علم به سخت بودن برکسیت تصمیم گرفت از اتحادیه خارج شود. در نتیجه ما باید در اقدامات خود محکم و سختگیرانه عمل کنیم. در غیر این صورت دیگر اعضا هم تصمیم می‌گیرند از اتحادیه خارج شوند و بدون داشتن هیچ تعهدی از مزایای اتحادیه بهره ببرند.»


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار