افشای مقاله منتشرنشده "بوریس جانسون" در حمایت از باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا

ساندی تایمز دست به انتشار مقاله‌ای زد که نشان می‌دهد وزیر خارجه جدید انگلیس پیشتر مخالف خروج از اتحادیه اروپا بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، یک مقاله چاپ نشده از بوریس جانسون - وزیر امور خارجه جدید انگلیس -  نشان می‌دهد او پیش از آنکه به عنوان یکی از حامیان اصلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شناخته ‌شود، پیش از همه‌پرسی برکسیت، خواهان باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا بوده است.

وی در این مقاله با بیان اینکه باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به نفع انگلیس، اروپا و جهان است، از همه مردم انگلیس خواسته است به ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا رای دهند. 

طبق اطلاعات منتشرشده، جانسون دو روز پس از نگارش این مقاله که البته هرگز در هیچ روزنامه‌ای چاپ نشد، در یک تغییر موضع آشکار رسماً وارد کمپین حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد.

وی که با استعفای کامرون و روی کار آمدن دولت «ترزا می» پس از  رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا به عنوان وزیر امور خارجه جدید انگلیس انتخاب شد، در این یادداشت با بیان فواید بهره‌‌مندی از بازار مشترک اروپا برای اقتصاد انگلیس از مردم این کشور می‌پرسد چرا می‌خواهند چنین فرصتی را نادیده بگیرند.

منابع نزدیک به جانسون می‌گویند او این یادداشت را صرفاً برای بررسی مزایا و معایب خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نوشته بود و پس از پایان نگارش، از ارسال آن برای روزنامه‌ها صرف‌نظر کرد.

اما با وجود این ادعا، جانسون در این یادداشت تنها به بیان فواید باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا و زیان‌های ناشی از خروج آن از این اتحادیه می‌پردازد و حتی در بخشی از آن می‌گوید رای مثبت مردم انگلیس در همه‌پرسی برکسیت باعث یک شوک اقتصادی بزرگ در داخل انگلیس خواهد شد که حتی ممکن است به فروپاشی اقتصادی این کشور منجر شود. 

این یادداشت برای اولین بار در کتابی که سردبیر "ساندی تایمز" درمورد برکسیت نوشته، منتشر شده است.

محتوای مقاله بوریس جانسون در تضاد با مواضعی است که وی هم‌اکنون به عنوان وزیر خارجه انگلیس در ارتباط با خروج این کشور از اتحادیه اروپا بیان می‌کند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار