اصفهان؛

برگزاری سوگواره احلی من ‌العسل در اصفهان

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: سوگواره «احلی من العسل» با حضور هیئت‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حسن بابایی با اشاره به اعزام مبلغان دینی خواهر و برادر به مناسبت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: 950 نفر از مبلغان برادر و 250 نفر از طلاب خواهر از قم و اصفهان برای تبلیغ در 10 روز ابتدایی ماه محرم به روستاها و شهرهای مختلف در سراسر استان اصفهان اعزام شده‌اند.

وی افزود: 4 هزار و 200 نفر از ائمه جماعات در مساجد و هیئت‌های مختلف در سراسر استان در این مدت به امر تبلیغ مشغول هستند، همچنین 160 نفر از روحانیون که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به مدت یک سال در روستاها مستقر هستند در این ایام در امر تبلیغ مشارکت دارند.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی ویژه گروه‌های مختلف مبلغان دینی بیان کرد: برگزاری دوره آموزشی و توجیهی ویژه یک هزار و 500 نفر از ائمه جماعات مساجد با حضور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارائه سرفصل‌های تبلیغی و بسته فرهنگی به همراه محتوای آموزشی مورد نیاز مبلغان و برگزاری دوره آموزشی ویژه 950 مبلغانی اعزامی در اردوگاه شهید بهشتی به همراه ارائه کتاب «ره‌توشه» از جمله برنامه‌هایی است که برای مبلغان اجرا شده است.

وی ادامه داد: موضوعاتی همچون خانواده، آسیب‌های اجتماعی، استکبارستیزی، امر به معروف و نهی از منکر و موضوعات مورد نیاز برای جامعه از جمله سرفصل‌های تبلیغی است که توسط مبلغان ارائه می‌شود همچنین با تشکیل قرارگاه جهاد کبیر در سازمان تبلیغات اسلامی، این قرارگاه فرهنگی در همه شهرستان تشکیل شده و موضوع جهاد کبیر در قالب مباحث استدلالی و کرسی‌های آزاداندیشی ارائه شده و روحانیون به شبهات پاسخ می‌دهند. 

حجت‌الاسلام بابایی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی ویژه مبلغان در طول سال گفت: لازم است تا همه مبلغان در سامانه سامانه جامع اعزام مبلغ (سجا) ثبت‌نام ‌کنند چراکه مجوز هیئت‌های مذهبی در صورتی صادر می‌شود که روحانی هیئت کد تبلیغی سامانه سجا را داشته باشد، این سامانه از ابتدای محرم فعال است. 

وی تصریح کرد: امروز، هیئت‌های دانش‌آموزی سراسر استان در طرح ملی « احلی من العسل» که توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند، هیئت‌های دانش‌آموزی مجوز خود را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.