همدان؛

برگزاری سوگواره دانش آموزی 'احلی من العسل' در همدان

آیین سوگواره 'احلی من العسل' به یاد حضرت قاسم بن الحسن (ع) شهید دشت کربلا به شکل متمرکز در همدان برگزار شد.

برگزاری سوگواره دانش آموزی 'احلی من العسل' در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در حاشیه برگزاری این آیین که در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان برگزار شد، گفت: امروز حدود سه هزار دانش آموز پسر در شهر همدان و حدود 20 هزار دانش آموز پسر در سطح استان در سوگواره 'احلی من العسل' شرکت کردند.

حسن آقا یوسفی هدف از برگزاری این گونه آیین ها را انتقال فرهنگ عاشورایی به دانش آموزان عنوان کرد وافزود:سوگواره 'احلی من العسل' با حضور دانش آموزان پسر همزمان با سراسر کشور در سطح استان همدان برگزار شد و فردا نیز بیش از سه هزار دانش آموز دختر، این سوگواره را در شهر همدان برگزار می کنند.

وی تصریح کرد: تربیت یک امر تدریجی است و فضیلت ها و رذیلت ها به تدریج در افراد پدیدار می شود لذا برای نهادینه کردن ارزش های اسلامی و انتقال این ارزش ها به دانش آموزان باید هنجارها، نمادها و رفتارهای صحیح را در قالب آموزش های مداوم به دانش آموزان ارائه دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به ابعاد گسترده واقعه عاشورا اظهار کرد: باید واقعه عاشورا را از ابعاد فلسفی، عقلانی و احساسی مورد توجه قرار داد و به تبیین فرهنگ عاشورایی برای نسل جدید اقدام کرد.

سوگواره دانش آموزی 'احلی من العسل' در ششمین روز از ماه محرم سالروز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عنوان الگوی دانش آموزان همزمان در سراسر کشور با حضور گسترده هیات های مذهبی دانش آموزان در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان برگزار شد.

انتهای پیام/ د



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.