کرمانشاه؛

بیمه ها رفیق نیمه راه شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:قویترین برگه برنده دولت تدبیرو امید بحث نظام تحول سلامت بود که بیمه ها تا پایان کار راه نیامدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حسین کریم گفت: بسیاری از افراد بخاطر هزینه های زیاد از آمدن به دکتر اجتناب می کردند که با قول مساعد وزیر بهداشت و روی کار امدن طرح تحول نظام سلامت 30 تا 40 درصد هزینه های درمان به 6 درصد رسید.


وی گفت:امیدواریم امسال بتوانیم تجهیزات بیمارستانی را کامل تر کنیم و تعداد تخت های آی سی یو را به 12 تخت برسانیم . از کارهای موفق دانشگاه برپایی کلینیک های درمانی بلوک های زایمانی برپایی سی تی اسکن بعضی شهرستان ها و بالا اوردن حقوق پزشک ها بود.

کریم گفت:10 میلیون نفر به تعداد بیمه شدگان اضافه شده و در عین حال هزینه های درمانی کاهش یافته است و سبب شده دانشگاه 300 میلیارد تومان از بیمه ها طلب داشته باشد.

وی گفت:در طی این دو سال 7 تخصص (چشم،گوش وحلق وبینی،ارتوپدی،پوست و...)  به رشته های دانشگاه اضافه شده است.

کریم افزود:ادامه طرح تحول سلامت به مجلس بستگی دارد چرا که دولت بصورت مقطعی طرح را تامین اعتبار می کند اما برای ادامه اش به منابع پایدار نیاز دارد که باید به تصویب مجلس برسد.

وی گفت:در سفر رییس جمهور 100 میلیارد تومان اعتبار برای این استان اختصاص داده شد که از مهمترین دستاوردهای ان پردیس دانشگاه علوم پزشکی برای راه اندازی چهار دانشکده بود.

کریم افزود:در سفر وزیر به استان دستور خریداری دستگاه ام ار آی بیمارستان امام رضا و دستگاه آنژیوگرافی برای این بیمارستان اتخاذ شده است که با خرید این دستگاه انژیوگرافی چهارمین استان در کشور است که دارای این دستگاه است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.