اویل پرایس: آیا بهای نفت بالای 50 دلار می‌ماند؟

پایگاه اینترنتی اویل پرایس در مطلبی به بررسی دلایل نوسان بهای نفت در آینده پرداخت.

اویل پرایس: آیا بهای نفت بالی 50 دلار می‌ماند؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اویل پرایس در مطلبی نوشت: پس از برگزاری نشست غیررسمی اوپک در الجزایر و تصمیم اعضای سازمان مبنی بر کاهش حجم تولید روزانه، بهای جهانی نفت روند افزایشی خود را آغاز کرد. بهای نفت شاخص آمریکا در روز پنجشنبه رکورد جدیدی از خود به‌جای گذاشت و به بالاترین سطح از ماه ژوئن رسید. این رویه حاکی از آغازی برای ثبات بهای نفت و تعادل این کالا در بازار عرضه و تقاضا است.

از سوی دیگر، حجم ذخایر نفتی آمریکا در دو هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است که می‌تواند عامل دیگری در افزایش بهای طلای سیاه باشد.

خبر خوشایند دیگری که بازار نفت را متحول می‌کند، دیدار دبیرکل اوپک با وزرای انرژی روسیه، برزیل، قزاقستان، جمهوری آذربایجان،‌ مکزیک و عمان در استانبول است. هرچند هدف از این نشست، بررسی راه‌های به اجرا گذاشتن توافق الجزایر است ولی به نظر می‌رسد جلب رضایت روسیه برای اجرای بخش‌هایی از توافق مشکل باشد. به عبارت دیگر، تضمینی وجود ندارد که روسیه در کاهش برنامه‌ریزی‌شده تولید نفت با اوپک همراه باشد.

این گزارش در ادامه به دلایلی اشاره کرده است که نشان می‌دهد حجم تولید نفت در کشورهای مختلف جهان ادامه دارد و این روند بر بهای آن تأثیر خواهد گذاشت.

کاهش تولید نفت عربستان سعودی

عربستان در نشست غیررسمی اوپک در الجزایر آمادگی خود را برای کاهش حجم تولید نفت اعلام کرد. این در حالی است که سعودی‌ها برای حفظ بازار نفت خود از استراتژی‌های نفتی متفاوتی استفاده می‌کنند تا علاوه بر کاهش تولید بازارهای جهانی خود را حفظ کنند. به همین منظور عربستان پیش از برگزاری نشست غیررسمی اوپک اقدام به افزایش تولید نفت کرد. از سوی دیگر، این کشور با رأی و نظر پادشاه میزان کاهش تولید خود را اعلام می‌کند.

انتشار گزارش‌های جدید شرکت آرامکو عربستان

بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان در نظر دارد برای نخستین بار پیش از عرضه اولیه سهام در سال 2018 جزئیاتی از امور مالی خود را منتشر کند. مسائل مالی شرکت آرامکو برای مدت طولانی در هاله‌ای از ابهام بوده است ولی این شرکت به‌منظور واگذاری سهام و شفاف‌سازی مالی قرار است از مسائل مالی خود پرده بردارد. این رویه می‌تواند علاوه تأثیر بر بهای نفت، تا حدودی حجم تولید نفت عربستان را نشان دهد.

نشانه‌های مازاد عرضه بر تقاضای نفت

بلومبرگ گزارش داد دست‌کم 10 کشتی نفت‌کش در انتظار تخلیه در دریای شمال سرگردان‌ند. این رویه نشان می‌دهد همچنان عرضه نفت همچنان بیش از تقاضا است.

کشف عمده نفت در آلاسکا

هفته گذشته میدان نفتی در سواحل شمالی آلاسکا کشف شد که از ظرفیت بیش از 6 میلیارد بشکه نفت برخوردار است. این میدان نفتی بزرگ‌ترین قلمروی نفتی کشف‌شده در آلاسکا تا به امروز است و پتانسیل تولید روزانه 200 هزار بشکه را دارد.

چراغ سبز انگلیس برای حفاری‌های جدید

دولت انگلیس اجازه اکتشاف و بهره‌برداری از میادین گازی در شمال غربی این کشور را صادر کرد. این روند به معنای افزایش حجم تولید انرژی جایگزین نفت در جهان است.

بازگشایی درهای برزیل به‌سوی سرمایه‌گذاری بین‌المللی در بخش نفت

کنگره برزیل لایحه سرمایه‌گذاری شرکت‌های بین‌المللی در بخش نفت این کشور را تصویب کرد. با ورود شرکت‌های خارجی به برزیل امکان کشف و حفاری از میادین نفتی جدید در برزیل فراهم می‌شود. در این صورت، بار واردات نفت تا حدودی از برزیل برداشته می‌شود.

دستور دولت روسیه برای خرید سهام "باش‌نفت" به‌وسیله "روس‌نفت"

دولت روسیه به روس‌نفت، شرکت نفتی دولتی دستور داده اکثریت سهام شرکت نفتی باش‌نفت را خریداری کند. با خرید سهام باش‌نفت مبلغی به ارزش 5.3 هزار میلیارد دلار به خزانه دولت روسیه تزریق می‌شود و حجم تولید نفت روسیه بیش از پیش خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار