غریبلو

رسالت مینی گلف پرورش استعدادها برای رشته گلف است

رییس انجمن مینی گلف در معرفی این رشته گفت: یکی از رسالت های مینی گلف پرورش استعدادها برای رشته گلف است.

رسالت مینی گلف پرورش استعدادها برای رشته گلف استبه گزارش خبرنگار سایر حوزه ها باشگاه خبرنگاران جوان امیر غریبلو رئیس انجمن مینی گلف در معرفی ورزش مینی گلف در گفت و گو با رادیو ورزش اظهار کرد: گلف نیازمند امکانات زیادی از جمله سایت ۶۰-۵۵ هکتاری است که مهیا کردن آن به سادگی و در هر مکانی امکانپذیر نیست بدین خاطر در قالب طرح پایلوت و جهت ورود به رشته گلف، ورزش مینی گلف ابداع شد که هیچ تفاوتی از نظر بازی و قوانین با ورزش گلف نداشته جز اینکه دریک سایت ۳-۲ هزار متری مانند فضای یک پارک شهری می توان میدان استاندارد آن را ایجاد نمود. گلف و مینی گلف تنها ورزشی هایی هستند که احتیاج به داور نداشته و به ورزش اخلاق و هویت معروف هستند و جزو ورزش هایی بشمار می آیند که کشورها با آن قیاس می شوند، ضمن اینکه محدودیت سنی نیز ندارند. یکی از رسالت های مینی گلف استعدادیابی برای گلف است. نمی توان برای همه افراد امکانات خاص گلف را  مهیا کرد درحالیکه این مشکل در مینی گلف براحتی حل شده است. مینی گلف از لحاظ فنی کاملاً مستقل از گلف بوده و دارای فدراسیون آسیایی و جهانی است. در ایران نیز انجمن، مستقل دارد ولی هر دو رشته چهارچوب و قوانین مشترکی دارند.

وی پیرامون اقدامات صورت گرفته جهت همگانی کردن این ورزش بیان کرد: بزرگترین دغدغه انجمن مینی گلف آشنا نمودن مردم با این ورزش است. تصور عامه مردم بر این است که گلف و مینی گلف ورزش هایی ویژه، برای طبقه خاص و پردرآمد هستند در حالیکه هزینه های آن به مراتب کمتر از تنیس، اسکی و اسکواش است، بطور مثال یک ست استاندارد چوب گلف شامل ۱۴ راکت در مدل های مختلف با تمام تجهیزات ۵/۱ تا ۲ میلیون و پاتر (چوب بازی) مینی گلف تنها ۶۰ هزار تومان قیمت دارد. انجمن جهت ترویج این ورزش برنامه های ویژه ای دارد و در چند سال گذشته رشد خوبی داشته و توانستیم مینی گلف را در ارگانها و سازمانها توسعه دهیم.

غریبلو در زمینه امکانات این دو رشته توضیح داد: در ورزش گلف تنها سه سایت در کشور وجود دارد یعنی تنها سه استان امکان بازی گلف را دارد ولی در مینی گلف ۲۲ استان فعال و ۸ استان در شرف فعالیت داریم و همه استانها توانسته اند مخاطب جذب کرده و زمین استاندارد ایجاد نمایند. توسعه ساختاری و فیزیکی مینی گلف به منظور همگانی کردن این ورزش حائز اهمیت است که بدین منظور می توان از فضای یک پارک شهری استفاده نمود و بدون تغییر در سازه های دیگر پارک مثل صندلی، آب نما و غیره، براحتی یک میدان استاندارد مینی گلف ایجاد کرد، ضمن اینکه هزینه ساخت یک متر مربع زمین مینی گلف برابر با نصف هزینه ساخت یک پیاده روی ساده است. بدلیل نوپایی انجمن مینی گلف، منابع انسانی مرتبط نظیر بازیکن، مربی و ... در ابتدای کار هستند. با این وجود در سطح کشور ۸۰ مربی درجه ۳ را آموزش داده ایم. این انجمن به اهداف کوتاه مدت خود رسیده و اهداف میان مدت نیز برای آن تعریف شده است. در نهایت ایجاد سخت افزارهای لازم در این رشته جز اهدف بلند مدت آن محسوب می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار