10 مدافع برتر فوتبال جهان در سال 2016

در این مطلب قصد داریم 10 مدافع برتر فوتبال جهان را از دیدگاه عملکرد فنی زیر ذره بین قرار دهیم.

10 مدافع برتر فوتبال جهان در سال 2016به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت عملکرد مدافعان در رشته فوتبال بر هیچ کسی پوشیده نیست، چرا که آنها با دفاع خوب خود می توانند مانع از فروریختن سنگر هم تیمی های خود شوند و مهاجمان تیم حریف را در به ثمر رساندن گل ناکام بگذارند و در پایان مهم ترین وظیفه ای که بر دوش مدافعان رشته فوتبال است، چیزی جز نجات سنگربان تیم خود از آماج حملات تیم رقیب نیست.

در طول تاریخ، فوتبال جهان مدافعان بسیاری را به خود دیده است که از جمله برترین آنها می توان به جان تری کاپیتان باتجربه تیم چلسی و ریو فردیناند یکی از اسطوره های شیاطین سرخ اشاره کرد.

با در نظر گرفتن نکات یاد شده، حال می خواهیم 10 مدافع برتر فوتبال جهان در سال 2016 را از نظر بگذرانیم:

1- سرخیو راموس: عملکرد بی نظیر سرخیو راموس بازیکن تیم رئال مادرید در زمینه دفاع بر همگان روشن است.

بازیکن ملی پوش کهکشانی های شهر مادرید فصلی فوق العاده را با قهرمانی در فینال لیگ قهرمانان اروپا به پایان رساند، اما او هرگز نتوانست در تیم ملی اسپانیا عملکرد فوق العاده خود را تکرار کند که نمونه آن عملکرد بسیار ضعیف ماتادورها در جام جهانی 2014 برزیل است، ماتادورهایی که مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی بودند.

با وجود عملکرد ضعیف سرخیو راموس در تیم ملی اسپانیا، اما او همچنان بهترین مدافع فوتبال جهان به شمار می رود.

2- تیاگو سیلوا: دومین مدافع برتر فوتبال جهان کسی نیست جز تیاگو سیلوا، مدافع برزیلی که در حال حاضر در تیم ثروتمند پاریسی یعنی پاری سن ژرمن توپ می زند.

مدافع برزیلی سلسائو در جام جهانی 2014 که به میزبانی کشور او برگزار شد، موفق به حضور در ترکیب تیم ملی برزیل برابر تیم ملی آلمان در مرحله نیمه پایانی نشد و همین موضوع باعث شد که تیم ملی آلمان با نتیجه پرگل 1 – 7 برزیلی های طلای پوش را که به علت امتیاز میزبانی مدعی نخست قهرمانی در جام جهانی بودند، در هم بکوبد.

3- فیلیپ لام: کاپیتان پیشین ژرمن ها که موفق شد تیم ملی آلمان را به افتخاری بزرگ همچون قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل برساند، ستاره درخشان فهرست بلند بالای 10 مدافع برتر جهان در سال جاری است.

فیلیپ لام در تیم بایرن مونیخ نیز همواره بازیکنی بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است و یکی از مهره های اصلی باواریایی ها در دستیابی به 3 گانه در سال 2013، آن هم به رهبری یوپ هاینکس به حساب می آید.

4- ونسان کمپانی: کاپیتان تیم منچستر سیتی که یکی از بهترین فوتبالیست های جهان به شمار می رود، در لیگ برتر انگلیس هم به عنوان مدافعی سرشناس در نظر گرفته می شود.

ونسان کمپانی در موفقیت فیروزه ای پوشان شهر منچستر نقشی بسزا داشته است و توانسته هم تیم های خود را در کسب دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر جزیره یاری کند.

در بسیاری از بازی ها که کمپانی مدافع بلژیکی در ترکیب تیم من سیتی حضور نداشته است، آبی پوشان شهر منچستر گل های بسیاری را دریافت کردند و یا بازی را با شکست پشت سر گذاشتند.

5- په په: بدون هیچ گونه شک و تردیدی، په په یکی از برترین مدافعان فوتبال و یکی از قدرتمندترین فوتبالیست های جهان است.

په په مدافع پرتغالی کهکشانی های شهر مادرید به علت قدرت و سرسختی خود، کابوسی ترسناک برای مهاجمان تیم حریف به شمار می رود.

6- جرارد پیکه: ششمین مدافع برتر فوتبال جهان در سال 2016، بازیکن ملی پوش ماتادورها است که در جام جهانی 2014 برزیل عملکردی بسیار ضعیف را از خود به نمایش گذاشت، اما با پشت سر گذاشتن ناکامی ها توانست به تیم بارسلونا کمک کند و آبی اناری پوشان را در کسب عنوان قهرمانی لالیگا در سال جاری، یاری کند.

7- متس هوملز: یکی از بازیکنانی که راه را برای قهرمانی آلمانی ها در جام جهانی 2014 برزیل هموار ساخت، متس هوملز است.

هوملز نه تنها یکی از برترین مدافعان فوتبال جهان به شمار می رود، بلکه یکی از 10 فوتبالیست خوش تیپ و خوش چهره جهان در سال جاری نیز است.

8- جورجیو کیه لینی: کیه لینی هم در فهرست برترین مدافعان فوتبال جهان جای گرفته است که علت آن چیزی جز آمادگی کامل وی در تیم ملی ایتالیا و تیم یوونتوس نیست.

جورجیو کیه لینی در جام جهانی 2014 برزیل، در درگیری با لوئیز سوارز اروگوئه ای و بازیکن کنونی تیم بارسلونا، از ناحیه شانه مورد لطف بازیکن جنجالی تیم ملی اروگوئه قرار گرفت!

9- گری کیهیل: بدون شک کیهیل یکی از برترین مدافعان حال حاضر فوتبال جهان است.

گری کیهیل که از تیم بولتون راهی تیم چلسی انگلیس شد، به سرعت به یکی از برترین مدافعان رشته فوتبال در جهان تبدیل شد.

تیم چلسی یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال جهان یعنی جان تری را به فوتبال جزیره تحویل داده است.

10- دیه گو گودین: بی شک تیم اتلتیکو مادرید بهترین دوران خود را در تاریخ این باشگاه سپری می کند و یکی از علت های موفقیت تیم دوم شهر مادرید، حضور مدافعی همچون گودین آماده است.

دیه گو گودین یکی از مدافعانی است که موفق به مهار ستارگانی مانند لیونل مسی و کریس رونالدو شده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ساینا
۲۰:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۸
به نظر من راموس په په و مارسلو بهترينن
Iran (Islamic Republic of)
نیما رئالی
۲۱:۲۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
مارسلو ودنی الوز چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۴ تير ۱۳۹۶
عالی
آخرین اخبار