اهواز؛

سهم 7 درصدی ترافیک پستی در خوزستان

بیش از 66 میلیون مرسوله پستی در خوزستان قبول و ارسال شده که این میزان، بیانگر حجم بالای ترافیک خدمات پستی در استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل پست خوزستان با اشاره به ترافیک خدمات پستی استان در یک سال گذشته گفت: بیش از 35 میلیون مرسوله در یک سال گذشته تاکنون در کلیه باجه‌های پست جمع‌آوری شده و به همین میزان نیز مرسوله پستی وارد استان شده و توسط همکاران ما در نقاط مختلف استان توزیع شده است.

مهران حموله افزود: در 6 ماهه اول سال توانستیم 118 درصد از پیش‌بینی ترافیکی که در ابتدای سال اعلام کرده بودیم را محقق کنیم به طوری که جابه‌جایی 18 میلیون و 177 هزار مرسوله را توسط پست خوزستان شاهد بوده‌ایم؛ سهم ترافیکی خوزستان در کشور حدود 7 درصد است و در این زمینه، در رتبه سوم کشور قرار دارد.

حموله تصریح کرد: کسب رتبه برتر در 4 شاخص کیفیت، درآمد، مدیریت هزینه و ترافیک خدمات پست توسط پست استان خوزستان در کشور بنیانگذار عملکرد مطلوب این شرکت است.

وی با اشاره به بهره‌برداری تعدادی پروژه در هفته پست در خوزستان عنوان کرد: در هفته پست شاهد بهره‌برداری از چندین پروژه، از جمله افتتاح ساختمان جدید اداره پست ماهشهر، توسعه خدمات ویژه شهروندی 193، سرویس همراه نامه‌رسان، بهره‌برداری از 30 ایستگاه جدید توزیع کارت ملی هوشمند و بهره‌برداری از 15 باجه ارایه خدمات الکترونیک در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل پست خوزستان ادامه داد: بهره‌برداری از سامانه جدید کرایه در مقصد، بهره‌برداری از بانک اطلاعات کدپستی 10 رقمی و سامانه یکپارچه خدمات پستی در بستر اینترنت، از پروژه‌هایی هستند که به مناسبت هفته پست در خوزستان با اعتبار بیش از 40 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: 1500 نقطه تماس با مردم در سطح استان خوزستان وجود دارد که شامل دفاتر پستی شهری و روستایی، دفاتر پیشخوان شهری، دفاتر 129 روستایی و نمایندگی‌های پستی است که قبول و جابه‌جایی مرسولات پستی مردم را بر عهده دارند. همچنین بیش از 70 خط مبادلاتی در خوزستان که بیشتر توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، کار مبادله میان 1500 نقطه تماس را انجام می‌دهند.

حموله در خصوص تحقق درآمدها در پست خوزستان عنوان کرد: حدود 87 درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده در 6 ماهه اول سال محقق شده است، میانگین کشوری در این بخش 79 درصد بوده که عملکرد خوزستان در این زمینه نسبت به میانگین کشوری بسیار مطلوب بوده است.

وی افزود: در بحث کالا و امانت به عنوان یکی از شاخص‌ها و هدف‌گذاری‌های سال 95 شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، توانسته‌ایم عملکرد مناسبی ارایه دهیم؛ در این بخش رشد 300 درصدی قبول امانت را داشته‌ایم و استان برتر کشور در این زمینه هستیم.

مدیرکل پست خوزستان ادامه داد: در این زمینه رشد کشور به صورت میانگین حدود 70 درصد است اما در 6 ماهه نخست سال، پست خوزستان به تنهایی توانسته است رشد 300 درصد در قبول امانت را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به ارایه خدمات نیابتی از سوی پست بیان کرد: یکی دیگر از وظایف مهم، بحث خدمات نیابتی است که به عنوان تکلیف از جانب سازمان‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی توسط شرکت پست انجام می‌شود و در این زمینه بیش از 300 سرویس به نیابت از 37 دستگاه را تقبل کرده‌ایم.

حموله ادامه داد: این مساله موجب سالم‌سازی محیط کار، حذف ارتباطات مستقیم مردم با سازمان‌ها، کاهش تردد مردم و جلوگیری از دوباره‌کاری می‌شود.

وی با بیان این‌که حدود 70 درصد خدمات ثبت اسناد‌ توسط مجموعه پست انجام می‌شود، عنوان کرد: همچنین با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان ثبت‌اسناد داشته‌ایم بیش از 3 هزار و 858 شرکت را به صورت الکترونیکی ثبت کرده‌ایم.

مدیرکل پست خوزستان گفت: در بحث خدمات ثبت احوال نیز، امروز بیش از 45 درصد از ثبت‌نام کارت ملی هوشمند استان خوزستان در باجه‌های پستی انجام می‌شود و در این زمینه با به کارگیری بیش از 300 نفر از بخش خصوصی به اشتغالزایی نیز کمک شده است.

حموله تصریح کرد: توزیع شناسنامه نیز یکی دیگر از خدماتی است که توسط سازمان ثبت‌احوال به اداره پست واگذار شده است و در حال حاضر شناسنامه درب خانه‌ها تحویل داده می‌شود تا از سردرگمی و تجمع‌های مردم جلوگیری شود.

وی افزود: در این زمینه قرار است قبول و چاپ شناسنامه نیز با نظارت سازمان ثبت‌احوال توسط پست انجام بگیرد و در انتظار سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم همه کار ثبت‌احوال را با نظارت خودشان برعهده بگیریم.

 مدیرکل پست خوزستان عنوان کرد: در بحث خدمات نیروی انتظامی نیز بیش از 27 هزار دفتر حوزه نظام وظیفه توسط پست توزیع شده است. در بخش تشخیص هویت نیز خدمات بسیار ارزنده‌ای توسط پست انجام می‌شود و بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلات را در این زمینه کاهش داده‌ایم.

وی با بیان این‌که پست لجستیک به عنوان یکی از شاخص‌های جهانی پست شناخته می‌شود، گفت: در سطح استان خوزستان دو سه سالی است که این موضوع رونقی مناسب به خود گرفته است و در این زمینه در سال گذشته بیش از 82 هزار بسته و کالا از طریق پست لجستیک به نقاط مختلف کشور ارسال کرده‌ایم.

حموله عنوان کرد: در سال گذشته مشکلاتی در بحث اعزام زوار در اربعین وجود داشت که این مساله منجر به انعقاد تفاهم‌نامه پست خوزستان با سازمان حج و زیارت شد و در این راستا قرار است پس از تاسوعا و عاشورا، ثبت‌نام و اعزام به عراق بدون مشکل انجام شود.

وی در خصوص دستاوردهای پست جمهوری اسلامی ایران گفت: 192 کشور عضو اتحادیه جهانی پست هستند و افتخار است که پست جمهوری اسلامی ایران توانسته با آرای مثبت، جزو 40 کشوری باشد که برای 4 سال راهبرد تعیین خدمات پست بین‌المللی را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل پست خوزستان تصریح کرد: دو تندیس نقره‌ای و برنزی دست‌آورد فعالیت یک ساله پست جمهوری اسلامی در بین 192 کشور عضو اتحادیه بین‌المللی پست بوده که در نوع خود بی‌نظیر است. تندیس نقره در بحث کیفیت خدمات پستی و تندیس برنزی در بخش سرویس پیشتاز است که پست ایران توانست در سطح جهان به این مهم دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از 10 سال بلاتکلیفی که معلوم نبود پست مربوط به بخش خصوصی است یا دولتی، بالاخره با موافقت دولت و مجلس، اساسنامه جدید شرکت پست به تصویب رسید و شرکت پست به نام شرکت پست ملی ایران تغییر نام داد و از فهرست بخش خصوصی خارج شد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.