مشهد؛

سلامت اجتماعی فراتر از پیشگیری و درمان

اقدام برای افزایش سلامت اجتماعی و توانمندسازی افراد و خانواده ها امروزه مهم تر از پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ دستیار ویژه رئیس جمهور امروز در کمیته بانوان طرح سلامت اجتماعی در مشهد با بیان این مطلب افزود : در سلامت اجتماعی توانمندسازی افراد، خانواده و رعایت حقوق آنان در زمینه ها و عرصه های مختلف مد نظر و مورد پیگیری است.

الهام امین زاده با اشاره به لزوم ترغیب خانواده ها به رعایت حقوق شهروندی و احترام به حقوق کودکان اظهار داشت: رعایت حقوق شهروندی در صورت افزایش مسئولیت شهروندی و مسئولیت پذیری افراد محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: کودکان حقوق متعددی از جمله حق غذا، سرپناه، آموزش، استفاده از محیط زیست سالم و غیره دارند که احقاق این حقوق از وظایف همه از جمله والدین محسوب می شود.

امین زاده یادآور شد : شعار هفته ملی کودک برای امسال ' کودکان تشنه اند' انتخاب شده است که نشان از تشنگی کودکان به آب و محبت دارد زیرا علاوه بر اینکه با خشکسالی و کمبود آب در کشور مواجه هستیم، کم توجهی به کودکان و رسیدگی به آنان نیز همچنان وجود دارد.

وی گفت: امروز در کلانشهر ها سرب بیشتری وارد بدن کودکان می شود و به همین دلیل هوش آنان تحت تاثیر قرار گرفته است.

  دستیار ویژه رئیس جمهور یکی از معضلات دامنگیر جامعه را چاقی مفرط دانست و افزود: سهل انگاری والدین در تامین غذای سالم برای کودکان مهمترین عامل شیوع چاقی در نسل کودک و نوجوان است.

امین زاده اظهار کرد: همه این موارد حقوق حقه کودکان است که باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان، مردم و بخصوص والدین قرار گیرد.

وی تاکید کرد: آسیب های اجتماعی در کشور نیازمند تحلیل، بررسی و ریشه یابی کارشناسانه است که از مهمترین این آسیب ها می توان به معضل طلاق اشاره کرد.

مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اقتصاد مقاومتی و کنترل آسیب های اجتماعی دو اولویت مهم در دولت یازدهم بوده است که تا کنون برنامه ریزی ها در این جهت انجام شده است.

فرشته سلجوقی بیان کرد: کمیته بانوان طرح سلامت اجتماعی با هدف آموزش و نظارت بر فرایند حقوق شهروندی با هدف بالا بردن شاخص های سلامت اجتماعی در استان و به همت بخش خصوصی و خیرین تشکیل شده است.

وی گفت: آموزش حقوق شهروندی و حقوق کودک به خانواده ها دارای اهمیت فراوانی است که تلاش می شود در قالب فعالیت این کمیته بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

انتهای پیام // ا ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.