مشهد؛

کیفیت هوای پنج ایستگاه مشهد در وضعیت هشدار

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: وضعیت هوا در پنج منطقه کلانشهر مشهد صبح امروز 19 مهر در وضعیت هشدار و کیفیت ناسالم قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حمید صالحی گفت: بر این اساس ایستگاه خیام شمالی با 127 پی.اس.آی، چمن با 118، سمزقند و الهیه هر یک با 111 و ایستگاه خیام جنوبی با شاخص 106 پی.اس.آی آلوده ترین نقاط در شهر مشهد هستند.

وی ادامه داد: همچنین طبق گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی مستقر در نقاط مختلف شهر میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد 90 پی.اس.آی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در صورت افزایش رفت و آمدها و تخلیه بار آلودگی شاهد افزایش حجم آلاینده ها در هوای مشهد خواهیم بود.

وی افزود: لازم است بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیتهای ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

صالحی ادامه داد: همچنین به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوا شهروندان باید از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده و رفت و آمدهای غیرضروری با خودرو شخصی و سفرهای درون شهری را کاهش دهند.

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر مشهد مستقر است. روزانه یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در این کلانشهر سه و نیم میلیون نفری رفت و آمد دارند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.