گیلان؛

دستگیری عاملان انتشار فیلم خصوصی شهروندان

عاملان انتشار فیلم خصوصی شهروندان گیلانی در اینستاگرام دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس پلیس فتا گیلان با اعلام این خبر گفت: در پی ارجاع دو فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی دو خانم 24 و 26 ساله مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی آنان در اینستاگرام، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ ایرج محمدخانی افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عاملان انتشار تصاویر خصوصی شاکیان در شبکه اجتماعی مبتنی بر موبایل نسخه خارجی که دو نفر مرد 28 و 31 ساله اهل و ساکن شهرهای رشت و صومعه سرا بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شدند.

وی گفت: با توجه به دلایل دیجیتال کشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار تصاویر خصوصی شاکیان در اینستاگرام، قصد هتک حیثیت نمودن آنها را داشتند، اعتراف و انگیزه خود را از اینکار تسویه حساب شخصی عنوان کردند.

رئیس پلیس فتا گیلان با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شدند، افزود: طبق ماده 17 فصل پنجم هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، هرکس بوسیله سامانه های رایانه ای یا مخابراتی، صوت، تصویر، فیلم خصوصی، خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، طبق قانون محکوم خواهد شد.

سرهنگ محمدخانی از شهروندان نیز خواست در انتخاب پیام رسان های موبایلی، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی شان را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.