ساری،

60 درصد موقوفات به نیت عزاداری سید و سالار شهیدان

60 درصد موقوفات مازندران به نیت برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد حسن بهادر ٬ مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه بر اساس وقف نامه های موجود در پرونده های ثبتی و بر اساس نیات واقفان خیراندیش عواید بیش از 60درصد موقوفات استان صرف برپایی عزاداری سید وسالارشهیدان می شود.

وی افزود: صدور اسناد مالکیت برای موقوفات استان باهدف تثبیت مالکیت رقبات موقوفه وساماندهی بقاع متبرکه با هدف بهره جویی بهتر از عواید موقوفات از مهمترین تکالیف اداره کل ثبت اسناد و املاک استان دریک سال گذشته بوده که با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و در قالب کارگروهی مشترک این رسالت درحال پیگیری است.

بهادر گفت: کارگروه مشترک اوقاف وثبت اسناد و املاک درشش ماه نخست امسال با برگزاری پنج نشست مشترک به صورت ماهیانه به بررسی مسائل ومشکلات ادارات ثبت اسناد و املاک درسیر صدور اسناد موقوفه پرداخته ونظرات مشورتی و راه کارهای قانونی خود را به منظور رفع ابهامات صدور اسناد مالکیت رقبات موقوفه به واحدهای ثبتی ارسال کرده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: باهدف دستیابی به برآیند بهتر جلسات ماهیانه به میزبانی ادارات ثبت اسناد و املاک برگزار می شود.

و افزود:درشش ماه نخست امسال تعداد 512 جلد سند کاداستری برای 8 هزار365 رقبه صادر و مساحت جمع اسناد مالکیت صادره 72 میلیون و 264 هزار مترمربع بوده است.

بهادر گفت: 20کارگروه فعال در حوزه های مختلف در این اداره کل به طور مرتب و منظم تشکیل می شود که فعال ترین کارگروه با بیشترین خروجی متعلق به کارگروه اوقاف است‌ و به همین دلیل از خاکپور دبیر این کارگروه قدردانی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار