مشهد؛

خشک شدن 95 درصد ازچشمه های گناباد

رئیس اداره محیط زیست گناباد گفت: 95 درصد چشمه های طبیعی در مناطق زیست محیطی هنگام و هلالی این شهرستان بر اثر تداوم 15 ساله پدیده خشکسالی خشکیده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد یوسف نژاد اظهار داشت: با خشک شدن تمام منابع آبی در منطقه حفاظت شده هنگام تامین آب وحوش در این محدوده بطور جدی دچار مشکل شده است.

وی گفت: با وجود خسارت های خشکسالی بر محیط زیست گناباد، در اعتبارات خشکسالی خراسان رضوی و این شهرستان سهمی به این منظور اختصاص نیافته است.

رئیس اداره محیط زیست گناباد افزود: تاکنون ۱۰ آبشخور در مناطق حساس حفاظت شده محیط زیست این شهرستان به منظور تامین آب شرب حیوانات ایجاد شده اما این تعداد جوابگوی نیاز نیست و باید افزایش یابد ولی این امر بخاطر کمبود منابع اعتباری با تنگنا مواجه است.

محمد یوسف نژاد افزود: ۸۰ درصد عرصه های محیط زیست گناباد بخاطر خشکسالی خسارت دیده و چند گونه جانوری حفاظت شده این مناطق از جمله یوزپلنگ، پلنگ و آهو از چرخه محیط زیستی این شهرستان حذف شده اند.

وی گفت: استمرار پدیده خشکسالی دیگر گونه های جانوری محیط زیست گناباد نظیر قوچ، میش، کل، بز، روباه، گرگ و کفتار و انواع خزندگان و پرندگان نظیر هوبره و کبک را در معرض تهدید قرار داده است.

شهرستان گناباد ۴۰۷ هزار هکتار گستره مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و زیست محیطی دارد. گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار