کرمان؛

تاثیر بالای بزهای اسپانیایی در تولید شیرقلعه گنج

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: نژاد بزهای وارد شده به نام "مورسیا" مزیتهای متعددی بر سایر نژادهای بز دارد که مهمترین آنها تولید چند برابری شیر ، چند قلوزایی، اقتصادی بودن نگهداری و تغذیه و سازگاری با اقلیم خشک است.

تاثیر بالای بزهای اسپانیایی در تولید شیرقلعه گنج به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سید یعقوب موسوی گفت: هر بز ماده نژاد مورسیا روزانه 2 و نیم لیتر شیر با چربی بالا تولید میکند.

وی افزود: بزهای وارداتی در دامداری 20 هکتاری روستای چاه شاهی از توابع شهرستان قلعه گنج نگهداری و پرورش داده می شوند.

 موسوی اظهار کرد: طرح پرورش بزهای مورسیا در شهرستان قلعه گنج با همکاری سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، استانداری کرمان و بنیاد مستضعفان کشور در قالب طرح تبدیل قلعه گنج به شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است.

اوایل این هفته هزار راس بز اسپانیایی از نژاد مورسیا که همگی زیر یک سال سن دارند از طریق یک پرواز باری ، از اسپانیا به فرودگاه بندرعباس و از آنجا از طریق زمینی به شهرستان قلعه گنج منتقل شدند.
بگفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان 95 درصد از بزهای مورسیای وارد شده به شهرستان قلعه گنج ماده و 30 راس آنها آبستن هستند.

سید یعقوب موسوی گفت: هزینه خرید و حمل هر یک از بزهای مورسیا 24 میلیون ریال است که این قیمت با توجه به مزیت های این دام مقرون به صرفه است و قرار است شمار بزهای خریداری شده از اسپانیا برای نگهداری در دامداری روستای چاه شاهی قلعه گنج به سه هزار راس برسد .

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار