کرمان؛

400هزارکارگر برداشت پسته رفسنجان را انجام دادند

32 هزار تن پسته خشک توسط حدود 400 هزار نفرروز کارگر بومی و غیربومی در رفسنجان در سال جاری برداشت شد.

400هزارکارگر برداشت پسته رفسنجان را انجام دادندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رضایی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: هر کارگر روزانه به طور میانگین 250 کیلوگرم پسته را از باغ های شهرستان رفسنجان برداشت کرده است.

وی با اشاره به اینکه محصول پسته در رفسنجان در 65 ترمینال مکانیزه و 70 ترمینال نیمه مکانیزه فراوری شده است تصریح کرد: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید به منظور ساماندهی، اسکان و بیمه کارگران بومی برنامه ریزی کند.

وی به خسارت های وارد شده به باغ های پسته رفسنجان از اسفند سال گذشته تاکنون اشاره و بیان کرد: تگرگ، سرما و گرمازدگی طی سال جاری در مناطقی از رفسنجان موجب شد 30 درصد محصول پسته این شهرستان از بین برود و این امر به طور میانگین پنج هزار میلیارد ریال خسارت به بار آورد.


رضایی خاطرنشان کرد: حدود 20 هزار هکتار از باغ های پسته شهرستان رفسنجان زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارند.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان اظهار کرد: بازار پسته رفسنجان در حال ساماندهی است و قرار است بخشی از محصول پسته این شهرستان از طریق شرکت تعاونی پسته خریداری و به کشورهای خارجی صادر شود.

وی بیان کرد : همچنین هزار و 200 میلیارد ریال نیز از محل بانک کشاورزی مرکزی به صادرکنندگان پسته تعلق خواهد گرفت تا محصول پسته به قیمت مناسب از کشاورزان خریداری شود.

رضایی گفت: با توجه به وجود جوانه های گل پسته بر روی شاخه های درختان، سال آینده محصول خوبی از باغات رفسنجان برداشت خواهد شد لذا به کشاورزان توصیه می کنیم که در فصل زمستان پیش رو به تغذیه درختان رسیدگی تا محصول بیشتری نسبت به امسال برداشت کنند.
مدیرجهاد کشاورزی رفسنجان از خشک شدن 3هزار هکتار باغات این شهرستان از سال 88تاکنون خبرداد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار