ارنست مونیز: توافق هسته‌ای ایران همه مشکلات را حل نکرد

وزیر انرژی آمریکا مدعی شد توافق هسته‌ای همه مشکلات این کشور را با ایران حل نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان بی سی؛ "ارنست مونیز،" وزیر انرژی آمریکا، در سخنرانی دانشگاه کلمبیا که به میزبانی مرکز سیاست جهانی انرژی برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌تر درباره روسیه و واداشتن برای فکر کردن بیشتر درباره امنیت انرژی صحبت کردم. آنها (روس ها)  متاسفانه در حال واداشتن (آمریکا) برای فکر کردن بیشتر درباره مسائل امنیت هسته ای هستند.


وزیر انرژی آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت که توافق ایران همه مشکلات را حل نکرد. وی همچنین درباره انتقادات از توافق هسته ای ایران که با کمک وی در سال گذشته بدست آمد، صحبت کرد. این توافق که میان ایران و شش کشور دیگر امضاء شد موجب شد برخی تحریم های دشمن دیرینه آمریکا برداشته شود و در عوض ایران محدودیت هایی را بر برنامه انرژی اتمی خود پذیرفت و اجازه داد بازرسی ها از تاسیسات هسته ای این کشور از سر گرفته شود. منتقدان می گویند این توافق همه مسائل مانند حمایت ایران از گروه شبه نظامی حزب الله لبنان را که آمریکا آن را یک سازمان تروریستی می داند، حل نکرد.

مونیز گفت، مذاکرات فقط برای رفع تهدید فوری برنامه هسته ای ایران بود و یادآور شد که تحریم های آمریکا ضد ایران در زمینه سابقه حقوق بشری و حمایت از گروه هایی که در فهرست تروریستی آمریکا قرار دارند، همچنان ادامه دارد.

ارنست مونیز افزود: آنچه که ریگان برای کنترل تسلیحاتی در دهه هشتاد مذاکره کرد، همه مشکلات ما با شوروی را حل نکرد که از جمله آنها نقش شوروی در دامن زدن به جنگ های نیابتی و محدودیت ها بر مهاجرت یهودیان بود.


وزیر انرژی آمریکا افزود، معتقد است "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، دیدگاه درستی درباره تلاش برای جهانی عاری از تسلیحات هسته ای دارد؛ اما مونیز گفت که دولت بعدی با گزینه های دشواری روبرو است زیرا امروز هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم فعالیت در این زمینه( تسلیحاتی) قرار نیست تا چند دهه دیگر وجود نداشته باشد.

وزیر انرژی آمریکا گفت: بنابراین، قرار است پول زیادی در زمینه نوسازی بازدارندگی هسته ای و بازاندیشی دقیق درباره نحوه استفاده از آن هزینه شود.

ارنست مونیز همچنین اضافه کرد، اقدام روسیه در ضمیمه کردن کریمه به خاک خود و تجاوزات به اوکراین از سال 2014 موجب شد آمریکا و اروپا در زمینه سیاست انرژی  تجدید نظر کنند زیرا اتحادیه اروپا به شدت متکی به واردات گاز طبیعی از روسیه است. مونیز به اقدامات خاص مسکو برای واداشتن آمریکا به فکر درباره امنیت هسته ای اشاره ای نکرد؛ اما کرملین به تازگی گام هایی برداشته که موجب نگرانی کاخ سفید شده است. اوایل این ماه روسیه پیمان با آمریکا برای کاهش مقدار مازاد پولوتونیوم در حد تسلیحاتی را تعلیق کرد.
روسیه در همان هفته موشک های خود با قابلیت حمل هسته ای را در مرز لهستان و لیتوانی که هر دو عضو ناتو هستند، مستقر کرد. وزارت دفاع روسیه گفت، این کار بخشی از تمرینات عادی بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
قیافه ای این طرف خوده کاریکاتوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
ارنست مونیز: توافق هسته‌ای ایران همه مشکلات را حل نکرد
.
.
.
به به به
.
.
.
آقای مو قشنگ اظهار نظر فرمودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
تو یگ دلقک کثیف هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
توافق فراماسونرها یعنی همچیز منتهی به نابودی دیگران یعنی کودک کشی ترور وحشی گری......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
داداش نه تنها مشکلات حل نمی شود بلکه خشم مردم ایران از تو و اربابانه بی شرم دروغگوت بیشتر هم میشود. ملت دارن کم کم به این باور میرسند که تو برجام سر ما کلاه رفت و ملت بیشتر از این اجازه نخواهند داد شما بر ما اون استبدادگریتون رو داشته باشین
آخرین اخبار