قم؛

برنامه های فرهنگی موکب حضرت معصومه(س) در روز اربعین حسینی

ثباتی مدیر موکب حرم حضرت معصومه(س) گفت: این موکب به مناسبت اربعین حسینی با استقرار در مسیر نجف به کربلا در هشت محور برنامه های فرهنگی متنوع اجرا می کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ موکب حرم حضرت معصومه(س) با توزیع بیش از 250 هزار بسته فرهنگی متنوع برای قشرهای مختلف مردم از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان، بانوان و زائران غیر ایرانی تلاش می کند امسال حضوری متفاوت تر در این عرصه داشته باشد.

مدیر موکب حرم حضرت معصومه(س)بیان کرد:معرفی سه شخصیت حضرت زهرا(س)، امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، معرفی حوزه علمیه، ظرفیت ها و عملکرد این نهاد و هم چنین معرفی احیاگران پیاده روی اربعین حسینی در قالب نمایشگاه، نشست های تخصصی و پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان از برنامه هایی است که برای اجرا در موکب حضرت معصومه(س) برنامه ریزی شده است. 

وی افزود: برنامه های فرهنگی برای بانوان به ویژه پاسخگویی به مسائل شرعی، اختصاص فضای ویژه بازی و معرفت افزایی برای کودکان و جوانان، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی برای زائران غیر ایرانی به زبان های انگلیسی، عربی، اردو و ترکی و هم چنین برپایی نمایشگاه و اجرای آیین ذکر، روضه و توسل از دیگر برنامه های موکب حضرت معصومه(س) است.

ثباتی عنوان کرد: در موکب حضرت معصومه(س) علاوه بر این که نمازهای روزانه به صورت جماعت برگزار می شود، زمانی نیز برای اقامه نمازهای قضا به صورت جماعت و با هدف جبران گذشته و هم چنین افزایش امید زائران امام حسین(ع) به قبولی زیارت اربعین اختصاص داده شده است.


ثباتی مدیر موکب حرم حضرت معصومه(س) اضافه کرد: مردم عراق میزبان اصلی زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند و برپاکنندگان موکب نیز تلاش می کنند خلاءهای احتمالی موجود در این میزبانی را پر کنند.

وی ادامه داد: آستان مقدس حضرت معصومه(س) آمادگی دارد نذرهای نقدی و غیر نقدی شهروندان را در دفتر مرکزی موکب واقع در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت جمع آوری کند و شماره تلفن 37175408 - 025 نیز آماده پاسخگویی به مردم و ارائه اطلاعات در این زمینه است.

در پایان خاطر نشان کرد: هموطنان می توانند وجه نقدی خود را به یکی از شماره حساب های 1686300749303 بانک سپه شعبه حضرت معصومه(س)، 1-77999999-826-3520 بانک انصار شعبه صفاییه و 0100049037602 بانک کارآفرین شعبه قم واریز کنند.



برنامه های فرهنگی موکب حضرت معصومه(س) به مناسبت اربعین حسینی

برنامه های فرهنگی موکب حضرت معصومه(س) به مناسبت اربعین حسینی
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار