موکب مسجد جمکران برای سومین سال در مسیر نجف به کربلا راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی‌زاده در بابیان اینکه امسال همچون سال گذشته موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر پیاده‌روی اربعین به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار کرد: فعالیت اربعین مسجد در سه بخش عمده تقسیم‌بندی شده که در بخش فعالیت پژوهشی، همایش لقاء الحسین در ابعاد مختلف باهدف معرفت‌افزایی و به‌صورت مشترک با عتبات عراق برگزار می‌شود.
مدیر روابط عمومی و بین‌الملل مسجد مقدس جمکران ادامه داد: مسجد جمکران یکی از نقاطی است که قرار است خدماتی به زائران اربعین حسینی که در قم توقف دارند ارائه کند و این بخش خدمات‌دهی، بخشی از فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده درحرکت بزرگ اربعین است.
وی با اشاره به اینکه نگاه کلی و دغدغه اولیه، مراسم اربعین خود مسجد است، تصریح کرد: یکی از ابعاد کار اربعینی امسال، اربعین مسجد مقدس جمکران است که در امتداد مناسک زیبای سال‌های گذشته به‌صورت مردمی و خودجوش با حضور عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران به نیت عرض تسلیت به صاحب اصلی عزای اربعین صورت می‌گیرد.
مدیر روابط‌عمومی مسجد مقدس جمکران بابیان اینکه یکی از وظایف عمده متولیان مسجد تبلیغ و معرفی این مکان مقدس است، عنوان کرد: برای ابلاغ پیام حضرت هیچ مکان و زمانی ارجح تر از ایام اربعین و فضای اربعینی وجود ندارد.
وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته و در این مسیر، فعالیت‌های موکب‌های ایرانی، مکمل فعالیت‌ها و تلاش‌های زیبای مردم عراقی بود، خاطرنشان کرد: موکب مسجد جمکران دراین‌بین محور فعالیت‌ها را برگزاری مراسمات عزاداری به شکل بومی و همچنین نماز جماعت قرار داد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار