اردبیل؛

برداشت یک هزار و 200 تن میوه به از باغ های شهرستان کوثر

مدیر جهاد کشاورزی کوثر گفت: پیش بینی می شود یک هزار و 200 تن میوه به از باغ های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خیبرعلی جلیلی با اشاره به اینکه امسال باغ های به دچار سرمازدگی و خشکسالی شد افزود: با توجه به شدت وزش باد مدت دار در زمان باروری درختان ، حاکم بودن شدت گرمای بیش از حد (47 درجه) ، کاهش آب های سطحی و سرمازدگی بهاره ، تولید محصول 'به' امسال در مقایسه با شرایط معمولی با بیش از 50 درصد کاهش از نظر حجم و اندازه روبروست.

وی گفت: به رغم این سرمازدگی باغداران شهرستان در حال برداشت مرغوب ترین به کشور از باغ ها هستند.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر افزود: بیش از 187 هکتار از باغات شهر گیوی به تولید 'به' اختصاص یافته که میانگین تولید در هر هکتار بیش از 10 تن است.

جلیلی با بیان اینکه 'به' تولیدی در گیوی از نظر شکل و طعم متفاوت و در گونه های متفاوت هستند این میوه را سرشار از ویتامین و بسیار مقوی دانست.

وی بیان کرد: برگ سبز این میوه به صورت جوشانده برای گرفتگی قلب و عروق ، هسته ژله ای آن برای رفع سرفه و میوه فیبر دار آن برای هضم غذا مفید است.

حاجی آقاکیشی ، ملسی ، آجی شیرین و ترش انواع به های گیوی است که در این میان حاجی آقاکیشی رقم خاص شهر گیوی است که آبدار ، ترد و خوشمزه بوده و از نظر انبارداری نیز رقم آجی شیرین و برای تهیه مربا نیز رقم به ترش استفاده می شود.

انتهای پیام/ع





برچسب ها: اردبیل ، برداشت ، میوه ، به ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.